اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

تنزل 11 رتبه‌ای دانشگاه ارومیه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

طبق آمارهای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه دانشگاه ارومیه در بین دانشگاه‌‍‌های کشور نسبت به چهار سال قبل 11 پله کاهش یافته است.

تنزل 11 رتبه‌ای دانشگاه ارومیه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بنا به آمار منتشر شده از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، جایگاه دانشگاه ارومیه در سال 92 رتبه 12 بوده است اما هم‌اکنون رتبه این دانشگاه با 11 پله کاهش به 23  تنزل یافته است.

البته در برخی از پایگاههای تحلیلی مثل پایگاه مرجع دانشگاه‌های ایران رتبه دانشگاه ارومیه 20 می‌باشد ولی به علت معتبر بودن پایگاه استنادی علوم جهان اسلام آمار مربوط از این سایت استخراج شده است.

در بین دانشگاه‌های جامع، دانشگاه تهران در صدر و دانشگاه‌های تربیت مدرس شیراز، فردوسی مشهد و دانشگاه تبریز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و دانشگاه شهید بهشتی در رتبه ششم هست که بعد از آن دانشگاه اصفهان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بوعلی سینا و کاشان رتبه 6 تا 10 را شامل می‌شوند.

برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه، مدیریت نادرست دانشگاه را علت این تنزل رتبه دانسته‌اند و معتقد هستند برای تغییر این رویه، باید مدیریت دانشگاه تغییر پیدا کند.

دانشجویان دانشگاه نیز علت این موضوع را بی توجهی دانشجویان به مسائل آموزشی، عدم وجود انگیزه بین آن‌ها و عدم تدریس مناسب اساتید بیان کردند.

رحیم حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه طی مصاحبه ای با خبرگزاری فارس از روند پژوهش دانشگاه اعلام رضایت کرده و علت این اتفاق را تغییر شاخص‌های ارزیابی اعلام کرد.

 این در حالی است که در دانشگاه ارومیه به تعداد کمتر از انگشتان دست سمینار علمی برگزار شده و فضای حاکم بر دانشگاه نیز علمی نیست.

انتهای پیام/1047/1/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول