اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

تقدیم دو مدال مسابقات جهانی ریاضی و فیزیک به آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)/ تأکید آیت‌الله ری‌شهری بر تربیت دانشجویان مذهبی توسط اساتید اسلامی

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) در دیدار جمعی از نخبگان مسابقات المپیاد جهانی ریاضی فیزیک گفت: اگر به دنبال ایجاد تحول در دانشگاه‌ها هستیم، باید اساتید اسلامی بتوانند دانشجویان مذهبی تربیت کنند.

تقدیم دو مدال مسابقات جهانی ریاضی و فیزیک به آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)/ تأکید آیت‌الله ری‌شهری بر تربیت دانشجویان مذهبی توسط اساتید اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ظهر امروز در دیدار جمعی از نخبگان جهانی المپیاد ریاضی و فیزیک که در دفتر تولیت این آستان برگزار شد، گفت: روایتی درباره علم، اهمیت آن و لزوم حرکت نخبگان در این مسیر وجود دارد که باید در سردر مراکز بزرگ علمی و دانشگاهی نصب شود. 

وی در مورد این روایت که در چهارده قرن پیش عنوان شده، گفت: این روایت بیان می‌کند که علم قدرت است و اگر کسی به این علم رسید، قدرت تهاجمی پیدا کرده و اگر کسی به آن علم دست نیافت، به آن تهاجم خواهد شد. 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: نخبه‌پروری علمی در کنار نخبه‌پروری عملی بسیار مهم است که این امر می‌تواند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارساز باشد. 

وی تأکید کرد: اگر علم در کنار عمل قرار نگیرد، آن وقت قطعاً در خدمت دشمنان نظام، استکبار جهانی و پول خواهد بود. 

وی ابراز تأسف کرد که علم هم‌اکنون در اختیار آمریکا، انگلیس و استعمار است و آنها از حربه علم برای بردگی انسان‌ها و بشریت استفاده می‌کنند، ضمن اینکه بردگی انسان‌ها نتیجه استفاده ابزاری از علم است. 

آیت‌الله ری‌شهری گفت: بشر امروز در شرایطی قرار گرفته که بعضی‌ها از علم اعلام بیزاری می‌کنند، چرا که عمده بدبختی‌های امروز نتیجه علمی است که استعمار و استکبار از آن به عنوان ابزاری در دستشان استفاده می‌کنند، در حالی که این علم فقط باید در خدمت انسانیت باشد. 

وی به جمع نخبگان المپیاد جهانی که از کانون دانش‌پژوهان نخبه بودند، گفت: شما در حال کادرسازی علمی برای جامعه هستید، لذا هر چه تلاش در این زمینه را افزایش دهید کم است. 

وی افزود: دنیای مسیحیت در حال حاضر در حال استفاده از معلم و اساتید مسیحی در دانشگاه‌ها بدون ذکر عنوان استفاده می‌کند، در حالی که حوزویان اسلامی هم می‌توانند ضمن بهره‌مندی از علوم دینی، وارد دانشگاه و رشته‌های محض و استاد شده و بدون لباس روحانیت، دانشجو تربیت کنند چرا که حرف و کلمات استاد اثرات روانی زیادی بر دانشجو و دانش‌آموز دارد. 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: یکی از عمده دلایل مشکلات دانشگاه‌های ما، اساتید غرب‌زده آن هستند، در حالی که یک استاد مذهبی و اسلامی می‌تواند تحولات علمی، فرهنگی و مذهبی را توأمان با هم پیگیری و اجرا کند. 

وی گفت: در مجتمع آموزشی حکمت که وابسته به آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، می‌توان از تجارب کانون دانش‌پژوهان نخبه استفاده کرد. 

وی گفت: اگر به دنبال ایجاد تحول در دانشگاه‌ها هستیم باید اساتید اسلامی بتوانند دانشجوی مذهبی تربیت کنند. 

در این دیدار رحیم‌پور دبیر کانون دانش‌پژوهان نخبه با بیان اینکه این کانون در مدت 20 سال فعالیت خود توانسته چهار شعبه در مناطق 14، 16، 19 و 20 در شهر تهران تأسیس کند، گفت: آغاز اقدامات این کانون به سخنان مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان بازمی‌گردد، به همین جهت تلاش کردیم تا خروجی علمی و تربیتی کانون دانش‌پژوهان نخبه را مشخص و مدون کرده و با سیر مطالعاتی دقیق، اردوهای فرهنگی و مباحث اعتقادی را توأمان با یکدیگر پیگیری کنیم. 

وی گفت: دغدغه اصلی ما نخبه‌پروری و تربیت نیروی متخصص و متعهد برای رفع مشکلات کشور است. 

رحیم‌پور اظهار داشت: تاکنون سه بار مدال‌های المپیادهای جهانی از سوی نخبگان این کانون تقدیم مقام معظم رهبری شده است، اما به این دلیل که در منطقه 20 یعنی محل آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از شعبات کانون دانش‌پژوهان نخبه وجود دارد، 2 مدال جهانی از المپیاد جهانی ریاضی و فیزیک را امروز در آستان مقدس حرم حضرت‌عبدالعظیم حسنی(ع) و تولیت آن تقدیم می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی نیروی انسانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، چرخه نخبگانی است که این موضوع باید تسری بیشتری پیدا کرده تا پویاتر شویم. 

وی افزود: الگویی به نام برنا (برنامه رویش نیروهای انقلابی) طرح‌ریزی شده که استان‌های دیگر هم از این الگو در حال استفاده هستند، ضمن اینکه بستر و پایه جذب دانش‌آموزان در پایه ششم ابتدایی یا ابتدای دوره اول دبیرستان از پایگاه‌های بسیج است. 

در ادامه این نشست، مهدی فروزان‌نژاد دارنده مدال المپیاد جهانی رشته فیزیک در سال 93 که هم‌اکنون دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف است و علیرضا ظهری دارنده مدال برنز المپیاد جهانی رشته ریاضی در سال 92 که وی هم دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف است، سخنانی را مطرح کردند. 

در پایان این نشست، دو مدال دانش آموزان کانون دانش‌پژوهان نخبه از المپیاد جهانی ریاضی و فیزیک در سال‌های 92 و 93 به آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تقدیم شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول