اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت شوراهای حل اختلاف دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد

صلح و سازش در 213 فقره پرونده اجرایی شوراهای حل اختلاف شهرستان تبریز

سرپرست معاونت شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی گفت: 213 فقره پرونده اجرایی به ارزش ریالی بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون ریال در واحدهای اجرای احکام شوراهای حل اختلاف شهرستان تبریز به صلح و سازش انجامید.

صلح و سازش در 213 فقره پرونده اجرایی شوراهای حل اختلاف شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، محبوب علیلو اظهار داشت: با همت و تلاش دلسوزانه و خستگی‌ناپذیر واحدهای اجرای احکام شوراهای حل اختلاف شهرستان تبریز در دوره زمانی 20 روزه از تاریخ 20 آبان تا 10 آذر ماه 1396، تعداد 213 فقره پرونده اجرایی، با صلح و سازش طرفین مختومه شد.

وی مجموع محکوم به این تعداد پرونده‌های اجرایی منتهی به صلح و سازش را 6 میلیارد و 748 میلیون و 567 هزار و 52 ریال اعلام کرد.

علیلو با اشاره به جایگاه و اهمیت صلح و سازش در جامعه و تأثیر آن در ترویج روحیه گذشت و مدارا و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: اولویت در شوراهای حل اختلاف مساعی برای ایجاد و برقراری صلح و سازش بین اصحاب دعوی حقوقی و طرفین امر جزایی است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی حمایت از نهاد شوراهای حل اختلاف را که کارنامه درخشانی در زمینه‌های ایجاد و برقراری صلح و سازش، حل و فصل اختلافات و منازعات، در کنار سایر واحدها و مراجع قضایی داشته، تضمین کننده مقوله کاهش و کنترل بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و تشدید اختلافات دانسته و به این منظور خواستار توجه مضاعف قوای مقننه و مجریه برای تأمین اعتبارات مورد نیاز و بهبود وضعیت رفاهی و معیشت اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف شده و از تلاش‌های خستگی ناپذیر و بی‌شائبه تلاش‌گران بی‌ادعا در شوراها قدردانی کرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول