اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرماندار گچساران تأکید کرد

ارائه راهکارهای فرهنگی ادارات گچساران در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون فرماندار گچساران گفت: ارائه راهکارهای فرهنگی ادارات گچساران در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است.

 ارائه راهکارهای فرهنگی ادارات گچساران در خصوص کاهش آسیب‌های  اجتماعی

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،  عصر امروز نشست کارگروه اجتماعی و  فرهنگی شهرستان گچساران با  موضوع  بررسی و ارائه راهکارهای فرهنگی در خصوص کاهش آسیب‌های  اجتماعی با حضور روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد.

در این نشست سید مرتضی سجادپور، اظهار کرد: در پی برگزاری جلسات شورای اجتماعی کشور که با حضور وزیر کشور برگزار شد که بعضا هر دو جلسه‌ای یک بار  با حضور مقام معظم رهبری  تشکیل خواهد شد.

معاون فرماندار گفت: یکی از  دستورات مهم جلسه‌ای که با حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد، برنامه‌ریزی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی  در کشور است که این کارگروه با تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور است.

وی افزود:  در میان برنامه‌های متعددی  که از سوی دستگاه‌های مختلف ارائه شد، موضوعاتی همچون  جلوگیری از مفاسد اخلاقی در جامعه،  اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و سکونت‌های  غیررسمی، اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر خودکشی و  آسیب‌های اجتماعی محیط‌های دانش آموزی بیان  شد.

 سجادپور بیان کرد:  در زمینه جلوگیری از مفاسد اخلاقی به نیروی انتظامی ماموریت داده شده که با همکاری سایر  دستگاه‌های مرتبط با موضوع اخلاق در جهت کاهش روابط خارج از چارچوب خانواده، ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه،  اولویت بخشیدن به زنان در معرض خطر اقدام نماید.

معاون فرماندار دادامه داد: در بحث اعتیاد  به ستاد مبارزه با مواد مخدر ماموریت داده شده که هدف جمع آوری معتادان  و توسعه و ارتقاء صیانت و حمایت‌های  اجتماعی  از معتادین بهبودیافتگان  اقدام کنند.

وی  در ادامه به بحث طلاق اشاره و تصریح کرد:  به سازمان بهزیستی اعلام شده که با همکاری سایر دستگاه‌های  از جمله دستگاه قضاء و غیره  با هدف تلاش در جهت کاهش 4 درصدی  از میزان طلاق در سال،  افزایش مراکز خدماتی مشاوره‌ای  قبل از ازدواج و غیره  فعالیت کند.

 سجاد پور ادامه داد: در زمینه حاشیه نشینی و سکونت‌های غیررسمی توصیه شده،  با نظارت و کنترل بیشتر شهرداری  در جهت جلوگیری از  ساخت و سازهای خارج  از محدوده شهری،  تدوین و طراحی الگوهای مناسب، تامین مسکن کم درآمدها با پیگیری اداراتی همچون  راه و شهرسازی، بنیاد مسکن  بنیاد مستضعفان  تشکلهای غیر دولتی پیگیری شود.

معاون فرماندار در ادامه با اشاره به موضوع اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر خودکشی خاطرنشان کرد:  شبکه بهداشت و درمان  در این زمینه در جهت افزایش نرخ امید به زندگی، تلاش در جهت کاهش اختلالات روانی و ارتقاء رضایت مندی از زندگی زناشویی  و روابط جنسی  مشروع همکاری و اقدام نماید.

سجادپور با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی با محوریت  ادراه آموزش و پرورش افزود: افزایش مهارتهای پایه  زندگی و سواد، گسترش برنامه‌های آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، افزایش فضاهای  تفریحی مناسب با سن و جنس دانش آموزان  صورت بگیرد.

انتهای پیام/40/82031

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول