اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران جذامی استان کردستان:

150 بیمار جذامی در کردستان وجود دارد/پرداخت مستمری ماهیانه به ۱۰۴ بیمار جذامی

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران جذامی استان کردستان از تعداد۱۵۰بیمار مبتلا به جذام در استان خبرداد و گفت: ۱۰۴ نفر از این آمار مستحق کمک هستند که مستمری ماهیانه از طریق این انجمن پرداخت می‌شود.

150 بیمار جذامی در کردستان وجود دارد/پرداخت مستمری ماهیانه به ۱۰۴ بیمار جذامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد کریمی شامگاه امروز در مراسم افتتاح ساختمان جذامیان استان کردستان، که در سالن همایش دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از جذامیان استان کردستان با همت و حمایت مردم استان، خصوصا بازاریان نوع‌دوست شهرستان بانه، توانسته است ساختمان چند منظوره در راستای ارائه خدمات به این بیماران و خانواده‌های آنان در سنندج احداث کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد ۳۲۸ نفر« شامل تمام اعضای خانواده فرد بیمار مبتلا به جذام» در استان تحت حمایت این انجمن هستند، افزود: از این تعداد ۱۵۰ نفر مبتلا به این بیماری هستند که در قالب این انجمن به ۱۰۴ نفر مستحق ماهیانه ۳۰ هزار تومان به صورت مستمری به آنان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران جذامی استان کردستان، اذعان کرد: ساختمان چندمنظوره حمایت، درمان و نگهداری از بیماران جزامی استان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی در سنندج احداث شده است.

کریمی با بیان اینکه، استان کردستان یکی از استان‌هایی بود که در گذشته تعداد زیادی بیمار مبتلا به جذام داشت، گفت: اما در حال حاضر تعداد کمی از این بیماری در استان وجود دارد که آنهم در قالب این انجمن و با یاری خیرین استان، تحت حمایت مالی و درمانی قرار گرفته‌اند.

وی کمک و حمایت مردم به بیماران جذامی را ضروری عنوان کرد و افزود: اگر جامعه به این بیماران کمک نکند قطعا خانواده‌های آنان نمی‌توانند مخارج درمان و زندگی آنها را پرداخت کنند در نتیجه آنها را رها کرده و این امر موجب نارضایتی خدا و خلق خدا خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران جذامی استان کردستان، به فعالیت‌های عمرانی خیرین استان کردستان در این راستا اشاره کرد و افزود: ساخت، بازسازی، تعمیر و احداث خانه‌های مسکونی این بیماران، کمک هزینه ازدواج ۱۰ نفر، خرید زمین و احداث ساختمان چند منظوره، کمک هزینه تحصیلی دو نفر دانشجویان این خانواده‌های مبتلا و پرداخت مستمری به آن تعداد از افراد مبتلا که تمکن مالی نداشتند از جمله اقدامات انجام شده این انجمن خودجوش و مردمی است.

کریمی در پایان با بیان اینکه همه این خدمات از طریق کمک‌های مردمی بوده و دولت هیچ نقشی در ساخت این ساختمان و کمک به این افراد نداشته است، تاکید کرد: این بیماری قابل انتقال نیست و تا حدودی کنترل شده است، لذا از هموطنان درخواست داریم همچنان که در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند به یاری این بیماران و کمک به این انجمن مردمی بشتابند، امیدواریم شاهد کمترین آمار مبتلا به این بیماری هر لحظه در استان باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول