اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

جایگاه مدیریت بحران هنوز برای برخی دستگاه‌های گلستانی تبیین نشده است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با گذشت بیش از هفت سال از شروع به کار مدیریت بحران استان هنوز جایگاه این بخش برای برخی دستگاه‌های استان تبیین نشده است.

جایگاه مدیریت بحران هنوز برای برخی دستگاه‌های گلستانی تبیین نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق علی مقدم امشب در کارگاه آموزشی مدیریت بحران در تامین اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: برگزاری دوره‌‌های آموزشی و اهمیت دادن به شرکت در این دوره‌ها توسط دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تبیین جایگاه این مجموعه از برخی بی‌نظمی‌های موجود در این عرصه بکاهد.
وی با اشاره به  مباحث آموزشی مدیریت بحران اذعان  کرد: علاوه بر مباحث قانونی، سعی کردیم با بومی‌سازی، مخاطرات استان را با آمار و ارقام به مخاطبان اعلام کنیم و بگوییم در شرایط کنونی از چه وضعیتی در کشوربرخوردار هستیم.
مقدم ادامه داد: زلزله، سیل، توفان، تگرگ، آتش‌سوزی، سرمازدگی و رانش از جمله حوادث طبیعی هست که در استان با آن روبه‌رو هستیم و هر ساله بخشی از این پدیده‌ها استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
*وقوع 136 فقره زلزله بالای 3 ریشتر در گلستان ازسال 1392
وی خاطرنشان کرد: از سال 1392 تاکنون 136 فقره زلزله بالای سه ریشتر در استان روی داده است که همین تعداد زلزله، نشانه‌ای آشکار مبنی بر تهدید استان از جانب این پدیده طبیعی است.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان در یکی از پهنه‌های لرزه‌خیز ایران و دنیا قرار گرفته و سالها است که تجربه تلخ زمین لرزه با فرهنگ مردم این دیار در هم آمیخته که از قرن نهم میلادی وقوع آن در تاریخ ایران ثبت شده است.
مقدم یادآور شد: یکی از مسیرهای عقلانی روبه‌رو شدن با حوادث طبیعی همچون زلزله سازگاری با آن و افزایش تاب آوری جامعه است، چرا که تاب‌آوری و آسیب‌پذیری دو روی یک سکه هستند.
وی اضافه کرد: توانایی یک جامعه در همزیستی، تطابق و مدیریت خطر بلایا تنها از طریق رویکردی مثبت گرا، مشارکتی، جامع و یکپارچه انجام می‌پذیرد.
به گفته مقدم، ظرفیت جذب، ظرفیت خنثی سازی و ظرفیت پاسخ و بازتوانی از اجزای تاب‌آوری جامعه در برابر بلایای طبیعی و انسان ساخت بزرگ محسوب می‌شوند.
وی در پایان مباحث خود ضمن تشکر از برگزاری این دوره آموزشی در تامین اجتماعی استان اذعان کرد: همه ما در جامعه نیازمند به کسب دانش در این حوزه مدیریت بحران هستیم تا ضمن توانمند سازی  خود، در مدیریت حوادث نیز نقش فعالانه‌تری ایفا کنیم.
انتهای پیام/83009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول