اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

تلاش فراکسیون زنان برای افزایش سن ازدواج به ۱۵ سال با جلب رضایت مراجع تقلید

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: با تشریح ایجاد بیماری‌ های مختلف برای دختران متأهل زیر ۱۸ سال از سوی برخی متخصصین، فراکسیون زنان همچنان به دنبال افزایش سن ازدواج به ۱۵ سال است.

تلاش فراکسیون زنان برای افزایش سن ازدواج به ۱۵ سال با جلب رضایت مراجع تقلید

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، در تشریح نشست روز گذشته این فراکسیون با موضوع «کودک‌همسری» از بُعد سلامت و بهداشت گفت: این نشست با حضور چندین متخصص از جمله متخصص سازمان پزشکی قانونی، اطفال، روانپزشک اطفال و متخصص سرطان پستان و اعضای فراکسیون زنان تشکیل شد. 

سیاوشی ادامه داد: در این نشست ابعاد کودک‌همسری از جنبه بهداشتی، روانی و جسمی بررسی شد. 

وی با ارائه گزارشی از مباحث این جلسه عنوان کرد: در این جلسه به ازدواج کودکان حتی 8 یا 9 ساله اشاره شد، این کودکان هم از نظر وظایف همسری، جسمی و روحی دچار آسیب‌های فراوان خواهند شد، به همین منظور مجدداً بر روی سن 15 سال که فراکسیون زنان پیشتر اعلام کرده بود تأکید شد. 

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار کرد: متخصصین حاضر در جلسه نیز از وجود آمارهای زیادی، بیماری‌های مختلف از جمله سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در دختران متأهل زیر 18 سال اعلام نگرانی کردند. 

سیاوشی در خصوص نتیجه این نشست تصریح کرد: در این نشست با وجود بررسی‌های انجام شده با بخش‌های آکادمیک و دولتی و با وجود فتوای آیت‌الله مکارم، تصمیم بر این شد تا فراکسیون همچنان و با قوت بیشتر به افزایش سن ازدواج به 15 سال با تعامل با فقها ادامه دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول