اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اطلاعات تاکید کرد

‌جذب حداکثری و دفع حداقلی راهبرد وزارت اطلاعات/ حفظ حرمت و آبروی افراد جامعه مهم‌تر از امنیت فیزیکی است

وزیر اطلاعات گفت: تمام تلاش و عزم وزارت اطلاعات بر این است که منویات مقام معظم رهبری محقق شود و بر این اساس راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی در دستور کار است.

‌جذب حداکثری و دفع حداقلی راهبرد وزارت اطلاعات/ حفظ حرمت و آبروی افراد جامعه مهم‌تر از امنیت فیزیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود علوی ظهر امروز در جمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم استان قم، با بیان اینکه دشمنان همواره در صدد شبهه‌افکنی در دین اسلام هستند اظهار کرد: مهر، محبت و حرکت منطق‌گونه راهی است که باید براساس آن با شبهات مطرح شده در خصوص دین برخورد کرد در غیر این صورت با حرکت پرخاش‌گرانه برخورد نتیجه عکس خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر ارزش‌های اخلاقی تصریح کرد: نظام اسلامی نیز از ابتدای شکل‌گیری، فعالیت‌های خود را بر مبنای ارزش‌های اخلاقی برنامه‌ریزی کرده به همین خاطر روحانیون باید به دنبال تاثیرگذاری بیشتر بر جامعه با تکیه بر ارزش‌های اخلاقی باشند.

وزیر اطلاعات توجه به اخلاق در تبلیغ دین را امری مهم و کلیدی خواند و اظهار کرد: امروز در جامعه شاهدیم که آسیب‌های مختلفی دین مردم را تهدید می‌کند و باید به این مساله واقف بود که امنیت در نظام اسلامی نعمتی ناشناخته است که براساس آن و با وجود آن می‌توانیم شکوفایی کشور را در عرصه‌های مختلف رقم بزنیم.

وی نقد مودبانه در جامعه و پذیرش نقدهای سازنده را مهم خواند و تصریح کرد: اگر زمینه پذیرش نقدهای سازنده در جامعه فراهم باشد بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه از بین رفته و به تبع آن رفتار کریمانه و اخلاق محور در جامعه گسترش می‌یابد.

علوی با اشاره به شاخصه‌های مختلف امنیت در یک جامعه، احساس امنیت روانی را از امنیت فیزیکی مهم‌تر دانست و افزود: در این بین یکی از مسائل مهم دیگر که جایگاه بالاتری نسبت به امنیت فیزیکی دارد حفظ حرمت و آبروی افراد است و همه وظیفه دارند در این زمینه دقت لازم را به خرج دهند.

وی ایجاد امنیت پایدار را یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه همگان زیر سایه امنیت به رشد و پویایی می‌رسند تصریح کرد: در نظام اسلامی تفاوتی بین مسلمان و غیر مسلمان در ایجاد عدالت و امنیت وجود ندارد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه حساب کسانی که علیه نظام و مردم دست به ماشه شده‌اند از دیگران جدا است، اذعان کرد: اگرچه تاکید داریم که باید با دشمن سخت بود اما در درون نظام عطوفت و مهربانی با مردم اصل است.

وی حرکت وزارت اطلاعات بر مبنای شرع و قانون را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این مساله مورد تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است افزود: تمام عزم دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور بر این است که قبل از شکل‌گیری و اجرایی شدن انگیزه‌های مجرمانه از آن‌ها جلوگیری کند و در این راستا تدابیری ویژه اتخاذ شده است.

علوی با تاکید بر اینکه در حوزه مشکلات آموزشی، فرهنگی و اقتصادی استفاده از راهکارهای امنیتی هزینه‌آور است، گفت: در این زمینه‌ها باید راهکارهای اجتماعی را به کار گرفته و شرایط جامعه را نیز در برطرف کردن آنها مد نظر قرار داد.

وی امنیت کنونی جامعه را مرهون تلاش‌ها و اقدامات هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان(عج) دانست و تاکید کرد: تمام تلاش و عزم وزارت اطلاعات بر این است که منویات مقام معظم رهبری محقق شود و بر این اساس راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی در دستور کار است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات در سال 95 رتبه سوم محبوبیت را در بین مردم کسب کرده است، افزود: ما بر عمل واقع‌بینانه در اقدام‌های امنیتی و اطلاعاتی تاکید داریم و مردم نیز به خاطر انجام دقیق وظایف از این وزارت‌خانه ابراز رضایت کرده‌اند.

وی ارائه هشدارها به مسوولان نظام برای علاج مسائل و مشکلات، پیش‌بینی و پیشگیری از چالش‌ها و اشراف اطلاعاتی و... را از جمله وظایف وزارت اطلاعات خواند و گفت: نیت خوانی در مسائل امنیتی ممنوع است و دستگاه اطلاعاتی کشور امروز بنا دارد که با تکیه بر تدبیر و حکمت مسائل کشور را حل و فصل کرده و در کنار آن با تکیه بر تدابیر امنیتی و اخلاقی از اقدام‌های سنگین جلوگیری کند.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول