اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

70 درصد تصادفات در اثر خطای انسانی و عدم رعایت قوانین و مقررات است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بروز تصادفات و حوادث رانندگی مهم ترین و اصلی ترین عامل، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

 70 درصد تصادفات در اثر خطای انسانی و عدم رعایت قوانین و مقررات است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس ،  محمد صادق پورمهدی با بیان اینکه طرح های ترافیکی و انتظامی که همه ساله پیش از آغاز فصل زمستان به مرحله اجرا گذاشته می شود، خروجی مطلوبی را در حوزه کاهش حوادث و سوانح رانندگی به همراه دارد، اظهار داشت: مهم ترین و اصلی ترین راه کنترل و کاهش تلفات و حوادث رانندگی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی در ادامه گفت: برابر آمار کارشناسان حوزه ترافیک، حدود 70 درصد تصادفات در اثر خطای انسانی و عدم رعایت قوانین و مقررات راهور بوده و 30 درصد دیگر مربوط به ایمنی خودروها و وضعیت جاده ها است.

این مقام اجرایی در استان، اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی راه ها را در چند سال اخیر مطلوب دانست و افزود: متاسفانه آمار حوادث جاده ای در کشور بالا است و باید تلاش بیشتری توسط دستگاه ها و سازمان های متولی در این زمینه صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از مهم ترین اهداف اجرای رزمایش طرح زمستانی کاهش تلفات، افزایش ایمنی جاده ها و تسهیل در عبور و مرور محورهای مواصلاتی و معابر درون شهری بوده در این خصوص تمامی سازمان های امدادی با پلیس همکاری داشته و تا آخر زمستان خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی دارای 8 گردنه برفگیر بوده و برخی از محورهای استان کوهستانی هستند، تعداد 115 تیم پلیس راه در جاده های استان حضور خواهند داشت، افزود: در کنار پلیس راه 127 تیم از هلال احمر،120 تیم از اورژانس و 22 راهدارخانه در کنار سایر سازمان های امدادی ارائه خدمت خواهند کرد.

پورمهدی در پایان اطلاع رسانی از وضعیت راه ها را در فصل زمستان در کاهش تصادفات موثر ارزیابی کرد و گفت: سازمان های دخیل در این طرح بایستی باهم اندیشی و همکاری و افزایش تعاملات به کاهش وقوع تصادفات و حوادث رانندگی کمک کنند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول