اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس :

باید نگاه دولت به هرمزگان تغییر کند

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس گفت: دولت باید در انتخاب مدیران بومی و ردیف بودجه‌ای، نگاهش را به استان تغییر دهد.

باید نگاه دولت به هرمزگان تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر حسین هاشمی‌تختی، وی در مراسم یادواره شهدای روستای سرخنگی دهستان شمیل که با حضور جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد،گفت: هرمزگان در تامین درآمد کشور، رتبه پنجم را داراست و نیاز است که دولت در تزریق بودجه به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان استانی اقتصادی و منفعت کلانی به کشور می‌رساند، بیان داشت: در استان بیش از 70شرکت اقتصادی وجود دارد که متاسفانه به دلیل اینکه دفتر مرکزی آنها در تهران بوده مالیات را به آنجا واریز می‌نمایند در صورتی که آلودگی و مشکلات ناشی از این شرکت‌ها برای استان و مردم ما است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس ادامه داد: همواره یکی از خواسته‌های ما از دولت، استفاده از نیروی‌های توانمند و بومی در حوزه‌های مختلف است، چرا نباید صنایع بزرگی از جمله آلومینیوم، فولاد و پالایشگاه نفت و... مدیران بومی داشته باشند، باید نگاه دولت به هرمزگان تغییر کند.

هاشمی‌تختی در ادامه تصریح کرد: به‌دنبال ارتقاء جغرافیایی در چند منطقه بوده‌ایم که تلاش ما براین است شمیل ارتقاء پیدا کند و به بخش تبدیل شود چون این منطقه ویژگی‌های لازم را برای ارتقاء و تبدیل شدن به بخش را دارد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی به مشکلات راه و جاده در روستای شمیل اشاره کرد و عنوان کرد: باید مسیر راه شمیل را بازسازی کرد و جاده‌سازی انجام شود.

وی در پایان بیان داشت: در حوزه بهداشت نیز مشکلاتی داریم که در تلاش هستیم تا نیازها و کمبودها برطرف شود هر چند به نسبت سال‌های قبل از انقلاب که پزشکان از کشورهای هند و پاکستان برای مداوای مردم،  به ایران می‌آمدند و با کمبود پزشک در ایران مواجه بودیم، پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و امروزه در این رشته پزشکان مطرحی داریم که در دنیا می‌درخشند و فقط شاید تعداد متخصصین ما در این حوزه کم باشد که باید به آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا در سال‌های آینده این مشکل نیز حل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول