اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

عضو فراکسیون امید:

انتظاراتی که از دولت بوده، برآورده نشده است/ رحمانی‌فضلی عملکرد خوبی در انتخابات داشت

عضو فراکسیون امید گفت: نظر فراکسیون امید بر انتخاب رحمانی فضلی بود چرا که عملکرد خوبی در انتخابات داشت و از وزیری حمایت کردیم که در کابینه دولت بوده است.

انتظاراتی که از دولت بوده، برآورده نشده است/ رحمانی‌فضلی عملکرد خوبی در انتخابات داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فریده اولادقبا عصر امروز در برنامه سکوت فریاد که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان یکی از دانشگاه‌هایی است که بیشترین مسؤولان کشوری را تربیت کرده است؛ روز دانشجو روز شناخت هویت اصلی دانشجویان است چرا که سه تن از دانشجویان در برابر استعمار، استبداد و استثمار قیام کردند.

وی با بیان این که دانشجویان دلسوز استقلال‌طلب بودند، بیان کرد: در شهری درس خوانده‌ام که شهر سرداران جنگ است و توانستند با کمترین امکانات، جنگی نابرابر را اداره کنند و در برابر آمریکا و ناتو که علیه ایران می‌جنگیدند، ایستادند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که دانشجویان با همدلی و همفکری باید جایگاه ایران را در منطقه غرب آسیا و نظام جهانی ارتقا بخشند، عنوان کرد: دغدغه‌هایی که دانشجویان دارند، مجلس نیز در کمیسیون آموزش دنبال می‌کند و می‌دانم بسیاری از دانشجویان به دلیل فضای سرد و بی‌روح حاکم بر دانشگاه‌ها و انتظاراتی که از دولت داشتند و برآورده نشده، خواهان نقد دولت هستند اما نقد دولت با تخریب آن متفاوت است.

وی با بیان این که همه دلسوزان انقلاب شبانه‌روز برای انتخابات تلاش کردند، مطرح کرد: ما باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و همه می‌دانیم دانشگاه مهم‌ترین قطب تولید علم در کشور و قلب تپنده جریان‌های اجتماعی کشور هستند و دلسردی دانشگاه در جامعه اثرگذار است.

اولادقبا با بیان این که اگر تحرکات دانشجویی را از دانشجویان سلب کرده و فضای سرد بر دانشگاه حاکم باشد جامعه دچار مرگ علمی خواهد شد، تصریح کرد: مطالباتی که از غلامی داشتیم مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها بر اساس آمایش سرزمینی برای توسعه کشور و ارتباط با دانشگاه‌های خارجی و همچنین قانون‌مند کردن بورسیه‌ها بر اساس شرایط قانونی بوده است.

وی با بیان این که احیای کرسی‌های آزاداندیشی یکی دیگر از مطالبات از وزیر علوم بوده است، تأکید کرد: در رابطه با ستاره‌دار کردن دانشجویان از غلامی مطالباتی داشتیم چرا که اگر دانشجویان نتوانند در یک فضای باز سیاسی مسائل و مشکلات کشور را نقد کنند، پویایی جامعه را از دست خواهیم داد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که از دانشجویان می‌خواهیم که دولت را نقد کنند، خاطرنشان کرد: شرایط جامعه به نحوی است که نظارتی که باید بر نهادهای مختلف باشد باید مجدداً احیا شود، در رابطه با نشریات دانشجویی خواستار آن هستیم که توقیفی صورت نگیرد.

وی با اشاره به ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات و موضوع حصر سران فتنه، یادآوری کرد: کمیته رفع حصر در فراکسیون امید تشکیل شده است و امید است با تعاملی که با شورای عالی امنیت داریم، رفع حصر صورت بگیرد؛ در خصوص مطالباتی که دانشجویان دارند از وزیر علوم پیگیر این موضوعات شده‌ایم.

اولادقبا با بیان این که زمانی که روحانی کابینه خود را به مجلس معرفی کرد باید از آن حمایت می‌کردیم، تصریح کرد: نظر فراکسیون امید بر انتخاب رحمانی فضلی بود چرا که عملکرد خوبی در انتخابات داشت و از وزیری حمایت کردیم که در کابینه دولت بوده است، هر چند شاید برخی بگویند نباید از رحمانی فضلی به علت تفاوت دیدگاه حمایت می‌کردیم در حالی که ما از کابینه دولت حمایت کردیم.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطری که در حال وقوع است، بیان کرد: اگر نسل نوجوان و جوان ما با قرآن مأنوس باشند میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما از بین دانش‌آموزان چه تعداد می‌توانند روان‌خوانی قرآن داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که جامعه به نشاط اجتماعی نیاز دارد، عنوان کرد: ورزش به عنوان مطالبه جوانان و نوجوانان مطرح است اما باید زیرساخت‌های آن فراهم شود و ما نیز موافقیم که دختران و جوانان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به جلسه‌ای با وزیر علوم در خصوص دانشجویان ستاره‌دار، مطرح کرد: مستنداتی به غلامی ارائه کردیم که نشان می‌داد دانشجویانی ستاره‌دار هستند و او نیز توضیحاتی در این خصوص ارائه داد و هنوز هم پیگیر مسائل و مطالبات دانشجویان هستیم چرا که نیازمند یک دانشگاه پویا هستیم، اگر این پویایی نباشد دچار مرگ علمی خواهیم شد، دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشد.

اولادقبا در خصوص پیگیری وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز عنوان کرد: ورزشکاران، هنرمندان و همه اقشار مردم در کنار زلزله‌زدگان بودند و این صحنه تداعی کننده دوران جنگ بود اما باید بگویم که بحران مدیریت داریم و اگر مردم و کمک‌های آن‌ها نبود مشکل کرمانشاه به این سرعت حل نمی‌شد هر چند هنوز هم بسیاری از مردم در چادر زندگی می‌کنند.

وی با بیان این که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید کمک‌های بیشتری به مردم زلزله‌زذه انجام شود، در پایان خاطر نشان کرد: کردها مرزداران جمهوری اسلامی بودند و نباید این مردم را تنها گذاشت.

انتهای پیام/63087/ع40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول