اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد

تعیین پیمانکار فاز سوم بندر شهید رجایی تا ۴ بهمن ۹۶/ افزایش ظرفیت به ۸ میلیون TEU

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با شروع زیرساخت فاز سوم بندر شهید رجایی که کمیسیون مناقصه آن ۴ بهمن ۹۶ اجرا و تکلیف پیمانکار مشخص می‌شود، ظرفیت کانیتنری این بندر، ظرف سه سال به ۸ میلیون TEU می‌رسد.

تعیین پیمانکار فاز سوم بندر شهید رجایی تا ۴ بهمن ۹۶/ افزایش ظرفیت به ۸ میلیون TEU

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در مراسم امضای 13 تفاهم‌نامه دریایی و بندری به ارزش 100 هزار میلیارد ریال اظهار داشت: ارتقای ظرفیت کانتینری بنادر کشور در دستور کار سازمان بنادر است.

وی گفت: با شروع زیرساخت فاز سوم بندر شهید رجایی که کمیسیون مناقصه آهن 4 بهمن‌ماه امسال اجرا و تکلیف پیمانکار مشخص می‌شود، در سه سال ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU می‌رسد و 860 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را در این حوزه پیش‌بینی می‌کنیم که اسناد مناقصه برای جذب سرمایه‌گذار روبناها در پایانه شماره سه در دستور کار است و از روبنا تا تجهیزات استراتژیک و غیر استراتژیک توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اسناد مزایده پایانه کانتینری بندر امام خمینی در قالب شرکت‌های داخلی و خارجی در دست تهیه است، ادامه فعالیت‌ها به منظور افزایش سهم ریلی کشور در دستور کار قرار گرفت و سازمان بنادر اقدامات لازم را انجام داد و متعاقباً از لحاظ اصلاح ساختار سازمانی به گونه‌ای که این حوزه مهم بدون متولی نباشد، اقدام می‌کنیم.

راستاد گفت: اداره کل حمل‌ونقل چند وجهی در سازمان بنادر شکل می‌گیرد و در سطح قائم مقام مدیرعامل صرفاً حمل‌ونقل ریلی در سازمان بنادر در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایانه مواد معدنی در بندر شهید رجایی تقاضای قابل توجهی دارد، گفت: در بحث صنایع فولادی تا سال 1404 حدود 55 میلیون تن واردات و صادرات خواهیم داشت که باید ظرفیت بندر شهید رجایی باید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تفاهم احداث مواد معدنی در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته است.

راستاد افزود: همچنین در حوزه گردشگری دریایی با هلدینگ گردشگری و هتلداری بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی تفاهم‌نامه داریم.

وی گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ارتباط بین شهرهای بندری و بنادر تجاری ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در راستای آنکه چارچوب همکاری مشخصی با سازمان مناطق آزاد داشته باشیم، تفاهم‌نامه‌ای در این حوزه تهیه شده است.

راستاد اظهار داشت: در بندر شهید بهشتی چابهار مذاکرات با سرمایه‌گذار هندی مطلوب است و قرارداد موقت بهره‌برداری در اختیار شرکت هندی گذاشته شده است، تا به زودی وارد کار شود و سپس به صورت BOT در قالب قرارداد 85 میلیون دلاری اپراتوری بندر چابهار را برعهده بگیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول