اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه خبر داد:

برگزاری دوره‌های مشترک ادیان و مذاهب در ارومیه

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه از برگزاری دوره‌های مشترک ادیان و مذاهب در ارومیه خبر داد.

 برگزاری دوره‌های مشترک ادیان و مذاهب در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید محمد صالحی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با علت عدم حضور نمایندگان مجلس در این همایش اظهار کرد: برای شرکت در این نشست علمی به همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی و مجلس خبرگان رهبری دعوت‌نامه رسمی فرستاده شده بود ولی از نمایندگان استان کسی در این نشست شرکت نکرد.

وی بیان کرد: فضای سیاسی حاکم در جامعه می‌تواند علت عدم حضور نمایندگان باشد چون که این نشست علمی است تمایلی برای شرکت از خود نشان ندادند و باید گفت تنها کسانی در نشست حضور داشتند که دغدغه دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: علاوه بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان، به دفتر اهل سنت ارومیه و مدیر حوزه علمیه‌های استان نیز دعوت‌نامه فرستاده شده که آنها نیز در نشست فرهنگ تعایش و گفت‌وگو شرکت نکردند و جای خالی آنها در این برنامه محسوس بود.

صالحی در ارتباط با برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و ایجاد دانشگاه ادیان، مطرح کرد: مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه با مرکز تعاملات اتحادیه اروپا در ارتباط هست و دو بار در برنامه‌های گذشته این مرکز شرکت کردند و علاقه‌مند برای برگزاری نشست بین‌المللی در شهر رم ایتالیا هستند که نخستین نشست در آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی دانشگاه ارومیه پیگیری می‌کند تا کمیته‌ای از مجموعه استانداری، اتاق بازرگانی، دانشگاه ارومیه، دفتر امام جمعه و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این نشست شرکت کنند چون تا حالا آنها دو بار در کشور و استان ما حضور یافتند.

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه از برگزاری دوره‌های مشترک ادیان و مذاهب در ارومیه خبر داد و گفت: با دانشگاه ادیان و مذاهب تفاهم‌های اولیه در راستای برگزاری دوره‌های مشترک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین‌المللی در ارومیه صورت گرفته و به دنبال اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم تفاهم‌نامه با رئیس این دانشگاه امضا خواهد شد.

صالحی در خصوص اقدامات مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه اظهار کرد: در خصوص تعامل بین اقوام کار بزرگ و شاخصی تا حالا در ارومیه صورت نگرفته و این به عنوان یک انتقاد از عملکرد این مرکز مطرح است ولی در این نشست در حوزه مباحث انسانی کار شد تا جایی که عنوان گردید اقوام قداست دینی دارند.

گفتنی است نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفت‌وگو توسط مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه به مدت یک روز با حضور اندیشمندان کشوری و استانی در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/1047/3/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول