اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

رئیس مرکز اسناد جنوب‌ شرق:

تاریخ عدلیه کرمان تألیف می‌شود

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق گفت: دو تفاهمنامه در بخش تاریخ شفاهی برای تألیف تاریخ برق و عدلیه کرمان طی 2.5 سال گذشته امضا شده است.

تاریخ عدلیه کرمان تألیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی صبح امروز در دیدار امام جمعه کرمان با کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق و اداره کل کتابخانه‌های استان اظهار داشت: این مرکز و کتابخانه استان‌های کرمان و هرمزگان را در بر می‌گیرد، اسناد به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می‌شوند که اسناد دولتی شامل اوراق و مکاتبات اداری و اسناد غیر دولتی هم شامل عقدنامه‌ها، احکام و فرمان‌های دولتی و ... است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق ادامه داد: گنجینه مکتوب کشور در دست این مرکز و کتابخانه است، میلیون‌ها برگ سند توسط آن نگهداری می‌شود و اسناد مورد استفاده پژوهشگران، محققان و سایر افراد قرار می‌گیرد، همچنین پایان‌نامه‌های دانشگاهی، آرشیو مطبوعات کرمان، کتاب‌های خطی، چاپ‌سنگی و مرجع در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق استان وجود دارند.

محمودآبادی با اشاره به اینکه دو تفاهمنامه در بخش تاریخ شفاهی برای تألیف تاریخ برق و عدلیه کرمان طی 2.5 سال گذشته امضا شده است، تصریح کرد:  بزرگداشت مشاهیر را در دستور کار داریم، طرح پردیس برای جمع‌آوری گذشته و پیشینه مدیران دولتی و غیر دولتی در دست اجرا است و اسناد مربوط به این مدیران در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/80019/ژ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول