اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتجب‌نیا:

هیچ مسؤولی نباید خود را بالاتر از نقد مردم بداند/ مسؤولان حفظ نظام را در خود خلاصه نکنند/ جای خالی تدوین برنامه‌های بلندمدت

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هر مسؤولی در هر مقامی، باید مورد نقد قرار گیرد، چراکه پاسخگویی و انتقادپذیری مسؤولان نشانه نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مسؤولان نباید حفظ نظام را در خود خلاصه کنند.

هیچ مسؤولی نباید خود را بالاتر از نقد مردم بداند/ مسؤولان حفظ نظام را در خود خلاصه نکنند/ جای خالی تدوین برنامه‌های بلندمدت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا امشب در نشستی تحت عنوان آینده اصلاحات با بیان اینکه به مناسبت سالروز 16 آذر سلسله سفرهایی به سراسر کشور آغاز شد و آخرین سفرم به استان همدان است، اظهار کرد: امروز برای تشکیل یک جلسه، مقدمات و خوان‌های بی‌شماری باید طی شود تا جمعی دور هم گرد آیند و این کار تازه‌ای است که در دولت آقای روحانی این مشکلات برای سیاسیون وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم که با تدبیر مسؤولان همه افکار سیاسی بتوانند گرد هم جمع شوند و تبادل نظر کنند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه جمله امام خمینی (ره) مبنی بر حفظ نظام را همه شنیده‌ایم، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نخستین مولود انقلاب است که پس از پیروزی آن، مردم با رأی موافق خود اعلام کردند که این نظام را می‌خواهند.

وی ادامه داد: این نظام عصاره مردمی است که انقلاب را به پیروزی رساندند، خون دادند، زحمت کشیدند که در رأس آن امام راحل عظیم‌الشأن هستند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی در همه دنیا نماد حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده این نظام شکست بخورد یا ناکام شود به دین خدشه وارد می‌شود و تفکر حکومت دینی برای همیشه از بین خواهد رفت و هیچ ملتی سراغ تشکیل حکومت دینی نخواهد رفت، پس باید مراقب باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر این نظام لطمه ببیند نه فیزیک نظام بلکه تئوری نظام دینی از بین خواهد رفت، گفت: حال باید به این سؤال پاسخ داد، نظامی که حفظ آن واجب است به معنای مسئولان و مدیران است یا نه؟

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه برخی معتقدند که حفظ نظام یعنی حفظ یک مسؤول که غلط است، اظهار کرد: نظام به معنی مسؤول نیست هرچند می‌توان آن را به معنای مسؤولیت دانست.

وی با تأکید بر اینکه مسؤول غیر مسؤولیت است، افزود: نظام به معنای ارکان و پایه‌هایی است این سیستم را به وجود آورده است.

منتجب‌نیا تصریح کرد: اگر جمهوریت و اسلامیت پایدار بماند این نظام هم از بین نخواهد رفت و اگر یکی از این دو رکن از بین رود نظام هم ماهیت اصلی خود را از دست می‌دهد.

* صرف حضور در انتخابات جمهوریت تأمین نمی‌شود

وی با بیان اینکه جمهوریت یعنی مردمی بودن و تکیه بر آرای مردم ادامه داد: صرف حضور در انتخابات، جمهوریت تأمین نمی‌شود بلکه باید مطالبات آنها تأمین شود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه امام (ره) هم بر تأمین مطالبات و خواسته‌های مردم تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: رکن جمهوری، یعنی خواست و مطالبات مردم و رکن اسلامی یعنی نظامی با صبغه و رنگ اسلامی.

وی با اشاره به اینکه نباید تئوریسین نظام اسلامی متحجر باشد، گفت: افرادی که در زمان انقلاب در مقابل مردم صف‌آرایی می‌کردند نباید امروز تئوری ارائه بدهند و مسؤولان هم گوش دهند.

منتجب‌نیا افزود: فردی که می‌گوید رأی مردم تأثیر ندارد نباید نظر بدهد، باید افرادی تئوری بدهند که از اول همراه انقلاب اسلامی بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات تلاش می‌کردند که حکومت دینی را بدون جمهوریت مطرح کنند، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم افرادی به جز فقهای شورای نگهبان درباره اسلامیت نظر بدهند، منظور افرادی است که به اسلامیت و مردمی بودن نظام اعتقاد دارند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اسلامی بودن نظام یعنی ریشه در اسلامیت داشته باشد، ادامه داد: حتماً به این معنا نیست که همه قوانین عیناً در قرآن آمده باشد بلکه اگر در تضاد با اسلام نباشد کافی است.

وی با بیان اینکه باید علما، مراجع و شورای نگهبان اسوه باشند تا مردم اسلامیت نظام را از آنها درک کنند، خاطرنشان کرد: اول دانشمندان و بعد مسؤولان باید مبانی دینی را رعایت کنند تا مردم هم آن را رعایت کنند.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه اگر بحث کلامی و اعتقادی می‌کنیم مسؤولان و علمای ما باید موحد باشند، گفت: اگر از تقوا می‌گوییم باید مردم تقوا را در رفتار ما ببینند و اگر خدای ناخواسته این ویژگی‌هایی که می‌گوییم در مسئولان نباشد نظام ما نه اسلامی خواهد بود و نه مردمی.

وی با تأکید بر اینکه باید مسؤولان به نظرات مردم اهمیت دهند، اظهار کرد: هر مسؤول در هر مقامی که باشد باید مورد نقد قرار گیرد، چراکه پاسخگویی و انتقادپذیری مسئولان نشانه نظام جمهوری اسلامی است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه فرهنگ چاپلوسی و تملق با اسلام در تضاد است، اظهار کرد: فردی که تملق می‌گوید و می‌شنود و با آن برخورد نمی‌کند شایسته مسؤولیت در نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی به امام راحل تملق می‌گفت همان‌جا ایشان مقابله می‌کردند، افزود:  اسلامیت فقط نماز خواندن نیست بلکه همه ویژگی‌های اسلامیت باید در مسؤولان متجلی شود.

منتجب‌نیا با بیان اینکه امام در مقابل تملق فخرالدین حجازی ایستاد، تصریح کرد: وقتی شعار می‌دادند «ما همه سرباز  تواییم خمینی، گوش به فرمان تواییم خمینی»، امام می‌فرمودند «نه شما سرباز من هستید و نه من سرباز شما؛ بلکه همه سرباز اسلام هستیم».

*مسؤولان راه خودکامگی را در پیش بگیرند، نظام از راه اسلامیت و جمهوریت خارج می‌شود

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه ناآگاه شود، سالم نخواهد بود، ادامه داد: جایگزین کردن خرافات به جای حقایق مترقی اسلام بیماری است همان‌طور دیدیم که در دولت گذشته چه خرافاتی را وارد کردند و زمان زیادی لازم است تا بزرگان آن را برطرف کنند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه تا جامعه اسلامی متحد نشود، مقتدر نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هستند افرادی که تلاش می‌کنند بین مذاهب و فرقه‌ها اختلاف بیندازند تا جامعه اسلامی اقتدار نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حاکمان و مسؤولان راه خودکامگی را در پیش بگیرند، نظام از راه اسلامیت و جمهوریت خارج خواهد شد، گفت: آموختن علوم جدید و جلوگیری از بدعت در اسلام لازمه جامعه اسلامی است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه باید در جامعه اسلامی مردم بی‌تفاوت به اشتباهات مسؤولان نباشند، اظهار کرد: پس از تعیین یک نظام اسلامی باید به این سؤال پاسخ داد که برای حفظ نظام چه باید کرد؟

وی با اشاره به اینکه نخستین مسئله حفظ تمامیت ارضی است، افزود: در درجه دوم حفظ فرهنگ ملی و اسلامی برای حفظ نظام لازم و ضروری است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه فرهنگ ما از نظر ملی غنی و از نظر اسلامی غنی‌تر است و باید آن را حفظ کرد، تصریح کرد: ما باید از بزرگان اسلام الگو بگیریم و نه از الگوهای غربی.

وی ادامه داد: باید تمدن باستانی خود را حفظ کنیم و این کار تفکر داعشی است که با داشته‌های ملی مقابله کرد.

منتجب‌نیا با بیان اینکه باید شایسته‌ترین افراد را بر کرسی مسؤولیت بنشانیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید فاضل‌ترین و لایق‌ترین افراد باشند و ما از آنان بخواهیم که برای حفظ ارزش‌های ما تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به افضل و احسن تأکید دارد، گفت: فرد خوب باید جای خود را به خوب‌تر و خوب‌ترین بسپارد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه حفظ نظام در گرو برنامه صحیح و حساب شده است، اظهار کرد: نظام بدون برنامه منظم و مدون فرو خواهد ریخت و باید همه نوع برنامه شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت تدوین کرد.

وی با اشاره به این بیشتر وزیران تنها به دنبال عملکرد مناسب در دوران مسؤولیت خود هستند، افزود: جای تدوین برنامه‌های بلندمدت در نظام خالی است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه عدم وجود برنامه‌های اصولی و زیربنایی، پرداختن به کارهای فرعی، جلو انداختن و واگذار کردن مسؤولیت به افراد نالایق به هر دلیلی که باشد، باعث فرو ریختن نظام خواهد شد، تصریح کرد: مسؤولان باید زیر نظر مردم و مورد انتقاد قرار گیرند و هیچ مسؤولی نباید خود را بالاتر از نقد مردم بداند.

وی با تأکید بر اینکه اگر به مردم توجه نکنیم نمی‌توانیم بگوییم نظام را حفظ کردیم، ادامه داد: اگر در جلوگیری از فساد هم هر چقدر که تساهل کنیم شاهد دزدی‌ها و اختلاس‌های بیشتری خواهیم بود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مسؤولان باید ساده زندگی کنند و سراغ رفاه‌طلبی نروند، خاطرنشان کرد: حفظ نظام  به معنای حفظ پست و میز نیست و مسؤولان نباید نظام را در خود خلاصه کنند.

وی با بیان اینکه احزاب قانونی در راستای حفظ نظام و انقلاب فعالیت کنند، گفت: وجود احزاب قانونمند و شناسنامه‌دار برای حفظ نظام ضروری است و باید تلاش کنیم احزاب تقویت شوند و مسیر دموکراسی و آزادی را دنبال کنیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول