اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت خبر داد

کاهش بودجه بیمه سلامت در لایحه بودجه ۹۷/ کسری ۸۱۰۰ میلیاردی برای سال آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به اعتبارات سال ۹۷ که مبلغ ۱۰۸۰۰ میلیارد تومان است، پیش بینی می شود در سال ۹۷ علاوه بر کسری‌های قبلی حدود ۸۱۰۰ میلیارد تومان نیز کسری داشته باشیم.

کاهش بودجه بیمه سلامت در لایحه بودجه ۹۷/ کسری ۸۱۰۰ میلیاردی برای سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس، شاهرخ رامزی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97، بودجه سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به تخصیص سال 96 ، دو درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: حدود 15 درصد از جمعیت بیمه‌شدگان را کارکنان دولت تشکیل می‌دهند. در سال 96 هزینه درآمدی این صندوق برای هر خانوار حدود 161 هزار تومان است. همچنین برای بیش از 33میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش این سازمان که به صورت رایگان بیمه شده‌ و حدود 85 درصد از جمعیت تحت پوشش را تشکیل می‌دهند، سرانه درآمدی معادل 7 درصد حداقل حقوق مشمولین قانون کار یعنی حدود 65 هزار تومان برای هر خانوار است.

وی ادامه داد: در مجموع سرانه درآمد سازمان در سال 96 برای هر نفر حدود 26 هزار تومان است که در مقایسه با سرانه هزینه‌ای سال 96 که حدود 38 هزار تومان است، مبلغ 12 هزار تومان بابت هر نفر کسری ایجاد می‌شود. در نتیجه بابت این موضوع در جمعیت 40 میلیونی بیمه‌شدگان این سازمان، مبلغی حدود 5700 میلیارد تومان در سال 96 کسری بودجه به وجود می‌آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: با توجه به تخصیص‌های سال 96 و زیان انباشته سال 95 به مبلغ 4400 میلیارد تومان و همچنین مبلغ 1000 میلیارد تومان عدم وصولی، برآورد می‌شود تا پایان سال 96 حدود 8500 میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم .

وی در ادامه گفت: با توجه به پیش بینی اعتبارات سال 97 که مبلغ 10800 میلیارد تومان است، با این روند، پیش بینی می شود علاوه بر کسری 8500 میلیارد تومانی در سال 96، در سال 97 نیز حدود 8100 میلیارد تومان کسری خواهیم داشت.

شاهرخ رامزی ادامه داد: انتظار می‌رود که دولت و مجلس با کمک و همکاری سازمان برنامه و بودجه، منابع مالی پایداری برای سازمان تامین کنند در غیر این صورت همه بنگاه‌های اقتصادی فعال در عرصه سلامت کشور از جمله بیمارستان‌ها ،داروخانه‌ها، شرکت‌های دولتی و تجهیزات پزشکی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.در این شرایط بیمه به عنوان شاخص توسعه در کشورها ارزش خود را از دست داده و مردم به بیمه و بیمه‌گری بی‌اعتماد می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران در پایان با اشاره به اینکه این سازمان شرکت دولتی است و دولت باید این زیان انباشته را پرداخت کند، اذعان داشت: «در این راستا سازمان بیمه سلامت ایران باید به طور جدی در زمینه مدیریت منابع از طریق بازنگری بسته‌های خدماتی ،استاندارد سازی خدمات بیمارستانی، خرید راهبردی و همچنین از طریق آموزش همگانی و توسعه زیرساخت‌های آی تی در شفاف سازی هزینه‌ها و رفع همپوشانی‌ها گام‌های جدی در سال جاری بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول