اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی خبر داد

کاهش 4.6 درصدی واقعه طلاق در استان مرکزی

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی از کاهش 4.6 درصدی واقع طلاق طی هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان خبر داد.

کاهش 4.6 درصدی واقعه طلاق در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یزدان خسروی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:‌ یک‌میلیون و 117 هزار نفر در سطح استان مرکزی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که 47 درصد واجدین شرایط تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام این کارت اقدام کرده‌اند.

وی افزود:‌ 17 هزار و 921 نفر دیگر نیز واجد شرایط ثبت‌نام کارت ملی هوشمند هستند که باید تا پایان سال جاری برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی بیان کرد: تمام فاکتورهای امنیتی در کارت ملی هوشمند لحاظ شده و جعل این کارت به حد صفر است.

خسروی ادامه داد:‌ از این کارت به‌عنوان دولت الکترونیک نام‌برده شده و این کارت ظرفیت ذخیره اطلاعات کارت‌های دیگر همچون گواهینامه، کارت پایان خدمت و ... را دارد.

وی تصریح کرد: کارت‌های ملی قدیمی تنها تا پایان سال جاری اعتبار دارند و از همشهریان خواستاریم نسبت به ثبت و دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی اضافه کرد: در سال 94 در سطح استان مرکزی 8 دفتر پیشخوان دولت به مردم ارائه خدمت می‌کرد و با ایجاد طرح تعویض کارت‌های ملی، این دفاتر به 44 دفتر افزایش یافت.

خسروی همچنین مهلت ثبت ولادت در شناسنامه را 15 روز و مهلت ثبت وفات را 10 روز دانست و خاطرنشان کرد: استان مرکزی طی چند سال اخیر خوشبختانه رتبه نخست را در پوشش ثبت وقایع حیاتی در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر وقایع ثبت ازدواج به‌صورت الکترونیکی شده و این امر برای بسیاری از اقدامات و تصمیم‌گیری سیاست‌گذاران و برنامه ریزان تأثیر به سزایی دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی بیان کرد:‌ در هشت ماهه سال جاری 14 هزار و 423 مورد فقره ولادت ثبت‌شده که از تعداد 7 هزار و 342 نفر پسر و 7 هزار و 81 مورد دختر می‌باشد.

خسروی ادامه داد: همچنین از این تعداد 11 هزار و 907 مورد ولادت شهری و 2 هزار و 516 مورد ولادت روستایی ثبت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان ولادت‌ها در سطح استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 3.2 درصدی همراه است، تصریح کرد: به‌صورت میانگین ماهانه حدود هزار و 800 مورد واقعه ولادت در سطح استان رخ می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین نرخ ولادت‌ها تا پاپان آبان ماه سال جاری در اراک با نرخ 16.8 و کمیجان 16.3 به ثبت رسیده و کمترین ثبت ولادت در شهرستان‌های تفرش و محلات رخ‌داده است.

خسروی اظهار کرد:‌ همچنین تا پایان آبان ماه امسال 5 هزار و 181 مورد وفات در استان ثبت‌شده که از این تعداد 2 هزار و 982 مورد را مردان و 2 هزار و 253 مورد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ به‌طور متوسط روزانه 21 واقعه وفات در سطح استان مرکزی ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی افزود:‌ واقعه وفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1.9 درصد افزایش داشته که به ترتیب بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دستگاه تنفسی و حوادث جاده‌ای بیشترین دلیل آن می‌باشد.

خسروی با اشاره به اینکه ثبت ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.8 درصد کاهش‌یافته است، بیان کرد:‌ در این مدت 6هزار و 466 مورد واقعه ازدواج در استان ثبت‌شده که 4 هزار و 937 مورد ازدواج شهری و هزار و 529 مورد روستایی است.

وی از کاهش 4.6 درصدی واقعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت:‌‌ در این مدت همچنین 2 هزار و 125 مورد طلاق ثبت‌شده که هزار و 718 مورد شهری و 407 مورد طلاق روستایی است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی ادامه داد:‌ به‌طور متوسط روزانه 8.6 مورد و ماهانه 265 مورد طلاق در سطح استان ثبت می‌شود.

انتهای پیام/40/87026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول