اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

پیشنهادات عضو شورای شهر برای رونق گردشگری در تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران برای رونق گردشگری،برند شهری و سرمایه گذاری با استفاده از مشارکت اتاق بازرگانی تهران پیشنهاداتی داد.

پیشنهادات عضو شورای شهر برای رونق گردشگری در تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مجید فراهانی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران  پس از استماع سخنان رئیس اتاق بازرگانی تهران؛مطرح کرد:اتاق بازرگانی به عنوان عضو اقتصاد ملی و محلی نقطه تمرکز بخش خصوصی است و نقش بی بدیلی در تحرک اقتصادی شهر ها و کل کشور ایفا می کند.

وی ادامه داد: گردشگری و برند شهری اهمیت زیادی دارد. در شورا پنجم، تهران را به عنوان شهر دانش پایه بر اساس مباحث هوشمند سازی و شهر جهانی تعریف کرده ایم. اگر اینگونه تعریف کنیم؛ به دنبال آن، برند سازی شهری برای افزایش گردشگری مهم خواهد بود.

فراهانی یادآور شد: اتاق بازرگانی با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند با مجموعه های گردشگری فعال شهرداری تهران تعامل داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران افزود:بحث سرمایه گذاری در پروژه های شهری اهمیت زیادی دارد. بر اساس آخرین آمار حدود ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذار خارجی، آماده سرمایه گذاری هستند که متاسفانه سهم جذب سرمایه در پروژه های شهری صفر است. یعنی در طول سال های گذشته نتوانسته ایم جذب سرمایه داشته باشیم.

وی ادامه داد:پروژه های شهری به عنوان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است کمتر در معرض ریسک های سیاسی و ریسک های مربوط به تحریم است و جذابیت بسیاری برای سرمایه گذار خارجی دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در جلساتی که داشتم مشخص است که سرمایه گذاران خارجی علاقه به سرمایه گذاری دارند اما متاسفانه موانعی وجود دارد که امیدوارم به زودی رفع شود.

فراهانی گفت: پیشنهاد میکنم کارگروه مشخصی به کمک دوستانم در مدیریت شهری و اتاق بازرگانی داشته باشیم تا به جذب سرمایه ها از طریق سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران داشته باشیم زیرا معتقدم تحرک جدیدی در اتاق بازرگانی در آغاز کار وجود دارد و امیدوارم از طریق این کارگروه مشترک بتواند سرمایه ها را جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله کارآفرینان اهمیت زیادی دارد. اتاق بازرگانی به عنوان تجمیع کارآفرینان، استارت آپ ها و علاقمندان به ایجاد فعالیت جدید در شهرداری تهران می تواند به مدیریت شهری کمک کند تا کارآفرینان در حل مشکلات شهر تهران سوق داده شوند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مسئولیت اجتماعی تعریف شده در مجموعه اتاق بازرگانی وجود دارد.بحث کاهش آلودگی هوا می تواند یکی از این موارد جهت کاهش مسائل شهری باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول