اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

فرماندار زنجان:

آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زلزله موثر است

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه در کاهش آسیب‌های زلزله موثر است.

آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زلزله موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز مهدوی صبح امروز در نشست صمیمی اعضای هلال احمر شهرستان زنجان متشکل از امدادگران و نجات‌گران جوانان داوطلبان مربیان و اعضای شورای اجرایی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضا و کارکنان صدیق و با اخلاق جمعیت هلال احمر اظهار کرد: نقش هلال احمر در امداد و نجات بی‌بدیل  است.

وی افزود: هلال‌احمر همیشه در حوادث مترقبه و غیرمترقبه ناجی و کمک‌رسان مردم بوده و نقش و جایگاه این جمعیت مردمی همیشه ارزشمند و مغتنم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان ضمن اشاره به نقش اثرگذار هلال احمر در زلزله‌های اخیر کشور به ویژه زلزله کرمانشاه و آذربایجان، نقش آموزش برای جلوگیری از افزایش تلفات جانی در زلزله را مهم و بر آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و ارتقای سطح آگاهی مردم در شهرها و به ویژه روستاها تاکید کرد.

مهدوی خاطر نشان کرد: فعالیت گسترده اعضای هلال احمر در روزهای تعطیل و غیر تعطیل نمونه بارز از جان گذشتگی است و امروزه هلال احمر در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران، توانایی‌های خود را به اثبات رسانده است و حضور به موقع این عزیزان جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه ورود مجموعه هلال احمر در امر آموزش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی را خواستار شد و عنوان کرد: علل بسیاری از کمبودها و نارضایتی‌ها و مشکلات قبل و بعد از زلزله ناشی از عدم آموزش و فرهنگ سازی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان با بیان اینکه نقش و اثرگذاری جوانان هلال احمر استان در جامعه بسیار است، گفت: در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها جوانان می‌توانند کمک بسیاری انجام داده و خود الگویی عملی برای دیگر جوانان باشید.

گفتنی است، در ادامه جلسه سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان به ارائه خلاصه‌ای از عملکرد جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان در زلزله کرمانشاه پرداخت.

وی طرح آموزش خانوار با آموزش بیش از 3 هزار خانوار و آموزش 42 هسته روستایی در مدت 6 ماه در روستاهای شهرستان زنجان را از جمله عملکرد جمعیت در حوزه آموزش برشمرد و افزود: جمع‌آوری 152 میلیون تومان کمک‌های نقدی به زلزله زدگان کرمانشاه و 2 میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی و اعزام تیم‌های مختلف به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به همراه تجهیزات و اقلام مورد نیاز مردم از جمله اقدامات جمعیت شهرستان زنجان در زلزله کرمانشاه بوده است.

انتهای پیام/73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول