اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اصفهان به عنوان دومین استان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اصفهان به عنوان دومین استان، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اصفهان به عنوان دومین استان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی شامگاه دوشنبه 4 دی ماه در مراسم «حماسه ایثار» در شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ خدمتی جبران فداکاری ایثارگران را نمی‌کند، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه اقدامات در مورد ایثارگران عزیز در جهت سپاسگزاری است و شهدا و ایثارگران ایستادگی کردند و برای ایران اسلامی عزت آفریدند و خدمت به این عزیزان افتخار است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف اعتقادات جامعه اسلامی افزود: حضرت امام خمینی(ره) تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و با رهبری انقلاب اسلامی به بشریت خدمت کردند، شهدا نیز کشوری امن برای ملت رشید ایران به ارمغان آوردند در واقع شهید با خون و نورش امنیت را حاکم کرد و تمامی توطئه‌های دشمنان از اول انقلاب تا امروز به واسطه برکت خون شهدا و ایثارگری آنها خنثی شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ ایثار گفت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار به ادامه راه شهیدان منجر می‌شود و جامعه نیازمند این فرهنگ در همه ابعاد است. همه باید به نوعی ایثار کنند تا خون شهدا حفظ شده و راه آنها ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر کسی مقام شهید را نمی‌داند و زبان در وصف شهدا قاصر است تصریح کرد: به فرموده خداوند متعال کسی که با مال و جانش برای خدا هجرت و جهاد کرد مقام بالایی دارد و رستگار است و پیامبر گرامی اسلام (ص) در وصف شهدا می‌فرمایند که سه گروه پیامبران، علما و شهدا در آخرت قدرت شفاعت دارند و این مسئله باید مورد توجه خانواده معظم شهدا باشد.

شهیدی با بیان اینکه اقتدار کشور و مسؤولان نتیجه فداکاری ایثارگران است افزود: اقتدار کشور که حاصل خون شهدا است باید حفظ شود زیرا ملت ایران برای پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی هزینه‌های سنگینی متحمل شده و شهدای گرانقدری مانند شهیدان مطهری، رجایی و بهشتی و سردارانی بزرگ تقدیم کرده است، علاوه بر آن 2 هزار و 200 جانباز ایثارگر ویلچرنشین، 84 خانواده 5 شهید، 64 خانواده سه شهید و بیش از 7 هزار خانواده 2 شهید داریم و با مراجعه به آسایشگاه‌های جانبازان می‌توان نمونه‌هایی از فداکاری‌های ایثارگران را مشاهده کرد.

وی با اشاره به ایثارگری‌های مردم اصفهان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم این خطه مؤمن، متدین و انقلابی هستند و آمار شهدای کاشان و اصفهان کم‌نظیر است، در میان استان‌ها، اصفهان به عنوان دومین استان، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

آران و بیدگل نیز حدود 800 شهید، 1450 جانباز و 60 آزاده دارد که نشان می‌دهد این منطقه دارالمؤمنین انقلاب است و مردم این شهرستان به انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری علاقه زیادی دارند و همه هستی خود را  در راه اعتلای اسلام تقدیم کردند و در این یادواره یاد شهدای این منطقه در عملیات‌های کربلای 4 و 5 را گرامی می‌داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه جمعی از مسؤولان استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل در کنار زائران و خادمان امامزاده در آیین غبارروبی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) شرکت کرده و ضریح این امامزاده را شست و شو دادند.

فتنی است، چهارم دی سالروز شروع عملیات کربلای چهار و در ادامه عملیات غرورآفرین کربلای 5 است که شهرستان آران و بیدگل به تنهایی در این دو عملیات قریب به 121 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد؛ تقدیم دو شهید سرافراز علی محمد اربابی قائم مقام لشکر 8 نجف و شهید حجت‌الاسلام جواد قاسم‌پور جانشین گردان امام محمدباقر(ع) در عملیات کربلای چهار در روز 4 دی ماه باعث شده است تا این روز به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل انتخاب و معرفی شود.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول