اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

مدیر کشاورزی و شیلات منطقه آزاد قشم خبر داد

قشم پیشتاز تولید محصولات دريامحور/ پیش‌بینی ارزش ۲۵ میلیارد ریالی برای نخستین برداشت ماهی‌های سی باس در جزیره

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم از پیشتازی این منطقه در زمینه تولید محصولات دریایی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در میان مناطق آزاد کشور خبر داد.

قشم پیشتاز تولید محصولات دريامحور/  پیش‌بینی ارزش ۲۵ میلیارد ریالی برای نخستین برداشت ماهی‌های سی باس در جزیره

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حامد عبدالهی در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با حمایت از سرمایه‌گذاران به‌ویژه بومیان جزیره شرایط ارزشمندی را در زمینه تولید محصولات دریامحور و آبزی‌پروری در این منطقه ایجاد کرده است.

به گفته وی، نخستین برداشت ماهی‌های سی‌باس (Seabass) از 6 قفس پرورش ماهی در آب‌های این جزیره به ارزش بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از اواخر دی‌ماه  آغاز می‌شود.

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه‌آزاد قشم گفت: پیش‌بینی می‌شود در مرحله نخست برداشت از ماهی‌های سی‌باس در قشم حدود 120 تا 150 تن ماهی‌ با وزن تقریبی چهارصد تا ششصد گرم از 6 قفس پرورشی برداشت شود.

وی اعلام کرد: شرکت طلایه‌داران‌امین‌قشم به‌عنوان یکی از شرکت‌های تحت حمایت سازمان منطقه‌آزاد اواسط خرداد ماه امسال  سیصد هزار قطعه بچه ماهی سی‌باس با وزن ۲۰ تا ۴۰ گرم از استان بوشهر با هدف ذخیره‌سازی در 6 قفس خریداری کرد.

عبدالهی اعلام کرد: با گذشت هفت‌ماه از ذخیره‌سازی بچه ماهی‌ها در 6 قفس دریایی در جزیره قشم  در حال حاضر ارزش تقریبی این ماهی‌های پرورش یافته در قفس‌های دریایی در حدود 25 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

به گفته وی،  این محصولات دریایی علاوه بر صادرات برای مصرف داخلی هم استفاده می‌شود.

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم  اظهار داشت: دوره بعدی پرورش ماهی‌های سی‌باس از اواسط اسفندماه سال جاری با ذخیره سازی حدود 650 هزار قطعه بچه ماهی در 12 قفس دریایی آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این طرح بالغ بر 120 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته و در حال حاضر 15 نفر به صورت مستقیم مشغول به‌کار می‌باشند.

جزیره قشم با یک هزار و پانصد کیلومترمربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و بهترین پتانسیل پرورش محصولات دریایی در جنوب کشور را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ در برنامه ششم توسعه کشور از مجموع دویست هزار تن تولید ماهی در قفس، سهم جزیره قشم ۸۴ تن منظور شده و این رقم نشان از ظرفیت بسیار بالای این‌ منطقه در بخش تولید محصولات دریا محور دارد.

انتهای پیام/88011/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول