اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پژمانفر در گفت‌وگو با فارس:

کاهش بودجه‌های فرهنگی در اولویت دولت قرار دارد/ امیدی به افزایش بودجه قرآنی نداریم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه دولت کاهش اعتبارات فرهنگی را در اولویت قرار داده است، گفت: گزارش‌ها و عملکرد سازمان برنامه و بودجه متناقض است و با وجود تخصیص اعتبارات قرآنی سال 96، تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

کاهش بودجه‌های فرهنگی در اولویت دولت قرار دارد/ امیدی به افزایش بودجه قرآنی نداریم

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات قرآنی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: ما با کارشناسان و معاونان سازمان برنامه و بودجه جلساتی داشتیم و به آنها در رابطه با نحوه تخصیص بودجه قرآنی تذکراتی دادیم.

گزارش‌ها و عملکرد سازمان برنامه و بودجه متناقض است/ باوجود تخصیص اعتبارات قرآنی تاکنون ریالی پرداخت نشده است

وی با بیان اینکه گزارشی از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در مجلس تهیه شد، افزود: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه نسبت به گزارش‌های تخصیص اعتبارات و عملکردی که دارد، متناقض رفتار می‌کند به طوری که بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه امسال 85 درصد بودجه قرآنی تخصیص پیدا کرد اما تاکنون ریالی از آن تحقق پیدا نکرده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم تخصیص بودجه‌های مصوب بحث‌های اعتباری کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: وقتی بودجه‌ای مصوب می‌شود و اقدام عملی از سوی دولت برای تحقق آن وجود ندارد، باید نگران باشیم. ما در حوزه قرآن فعالیتی انجام دادیم و بودجه‌ای پیش‌بینی شده اما حرکتی برای تحقق آن صورت نمی‌گیرد که این امر نگران‌کننده است و بحث‌های اعتباری کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

درآمدهای دولت در لایحه بودجه سال آینده واقعی نیست/ امیدی به افزایش بودجه قرآنی نداریم

حجت‌الاسلام پژمانفر در ادامه به بودجه قرآنی سال آینده در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده اعتبار منشور توسعه فرهنگ قرآنی با کاهش 60 درصدی نسبت به امسال مواجه شده است که ما با رایزنی‌ها سعی داریم این اعتبار را در کمیسیون تلفیق افزایش دهیم و قرار بود روز گذشته جلسه‌ای برای این امر داشته باشیم که محقق نشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با وجود تلاش‌ها امیدی به افزایش بودجه قرآنی نداریم، افزود: درآمدهای دولت در لایحه بودجه سال آینده واقعی نیست و این لایحه مملو از اشکالات متفاوت است. علاوه بر این دولت نمی‌خواهد تغییرات مجلس را اعمال کند بر همین اساس امکان تحقق افزایش بودجه قرآنی وجود ندارد و به نظر می‌رسد بودجه سال آینده با همین مقدار تصویب شود اما امیدواریم همین بودجه نیز در زمان مناسب تخصیص پیدا کند.

دولت کاهش اعتبارات حوزه‌های فرهنگی را در اولویت قرار داده است

وی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال 97 حذف و کاهش اعتبارات حوزه‌های فرهنگی را در اولویت قرار داده است، خاطر نشان کرد: کاهش اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه نشان می‌دهد که دولت به مسائل فرهنگی نگاه ویژه‌ای ندارد و این امر بسیار خطرناک است.

به گزارش فارس، بودجه قرآنی در سال‌های اخیر با مشکلات فراوانی روبرو شده است، به طوری که بودجه قرآنی در سال گذشته 200 میلیون تومان مصوب شده بود و این مبلغ در سال جاری به 100 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد و با توجه به لایحه بودجه سال آینده این مبلغ به 40 میلیارد تومان کاهش یافته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول