اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تأکید کرد

لزوم توجه جدی به جایگاه مهم رسانه‌ای آستان قدس رضوی/ رسالت خطیر رسانه‌های اسلامی برای مقابله با انحرافات و تهاجم فرهنگی

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: امروز جریانات انحرافی مذهبی، جنگ و تهاجم فرهنگی بزرگی را در مقابل اسلام ناب آغاز کرده‌اند و در این میان رسانه‌های اسلامی رسالت خطیری را بر دوش دارند.

لزوم توجه جدی به جایگاه مهم رسانه‌ای آستان قدس رضوی/ رسالت خطیر رسانه‌های اسلامی برای مقابله با انحرافات و تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از آستان نیوز، سیدنظام‌الدین موسوی در مراسم معارفه معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و تکریم مدیرکل پیشین روابط عمومی این آستان که با حضور قائم مقام و معاونین تولیت آستان قدس رضوی در سالن جلسات سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن شکرگذاری به درگاه خداوند متعال و امام علی بن موسی الرضا(ع) به جهت کسب توفیق خدمت در آستان قدس رضوی، به اهمیت و جایگاه معاونت ارتباطات و رسانه در این آستان مقدس اشاره و اظهار داشت: بر اساس جلسات متعدد کارشناسی و بررسی‌های گسترده در رابطه با طرح‌های مختلف برای ایجاد انسجام و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف ارتباطی و رسانه‌ای آستان قدس رضوی، سرانجام تولیت معزز این آستان نورانی به این جمع‌بندی رسیدند که تشکیل معاونت رسانه‌ در آستان قدس رضوی ضرورت دارد.

وی وجود مقدس حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) را منبع انوار الهی و جاذب قلوب انسان‌های پاک سرشت از سراسر دنیا دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام بسیاری تلاش کردند که مقوله زیارت را کم رنگ کنند، اما هیچ‌گاه موفق نشدند زیرا حضرات معصومین(ع) معنویت بذاتی هستند که فطرت‌های پاک انسانی را مجذوب خود می‌کنند.

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به خباثت‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوان مستکبران و معاندان برای ضربه به اسلام ناب، بیان کرد: تمامی انبیاء و اوصیای الهی بر امر تبلیغ تأکید ویژه داشته‌اند و از این رو مسئله رسانه اهمیت ویژه‌ای می‌یابد، مقوله رسانه و ارتباطات در اسلام همواره موضوعی حائز اهمیت بوده، بگونه‌ای که می‌توان پیامبران و اولیای الهی را رسانه‌‌هایی برای رساندن پیام حقانیت پروردگار متعال به بشریت دانست.

 لزوم توجه به جایگاه مهم رسانه‌ای آستان قدس رضوی

موسوی با تأکید بر اینکه مسئله رسانه و ارتباطات برای مجموعه‌ای با جایگاه رفیع آستان قدس رضوی بسیار با اهمیت است، یادآور شد: طی دو سال اخیر حضور رسانه‌ای و ارتباطات عمومی آستان قدس رضوی در فضای جامعه به شکل انکار ناپذیری رشد و گسترش داشته است، به طوری‌که امروز جامعه با جنبه‌هایی از این آستان نورانی آشنا شده که پیش از این شاید کمتر شناخته شده بود.

وی ضمن تقدیر به سبب تلاش‌ها و اقدامات رسانه‌ای که طی دو سال اخیر در آستان قدس رضوی انجام گرفته است، اظهار کرد: هنوز تا جایگاه ایده‌آل رسانه‌ای راه فراوانی در پیش داریم، قطعاً آنچه شایسته و بایسته این آستان مقدس بوده بسیار بیشتر از وضعیت موجود است.

ائمه اطهار(ع) اسطوره‌هایی حقیقی و دریای جوشان معارف ناب اسلامی 

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه معنوی بارگاه قدس رضوی در جهان اسلام و با بیان اینکه امروز در دنیا اماکن مقدس سرمایه‌های بزرگ اجتماعی محسوب می‌شوند، ادامه داد: ایالات متحده آمریکا به سبب فقدان پیشینه تاریخی، به دنبال اسطوره سازی است، اسطوره‌هایی که در گذشته نیستند بلکه در آینده ظهور و بروز دارند، رسانه‌ها و اسطوره‌ها ابزارهایی هستند که آمریکا به کمک آن‌ها تلاش دارد فرهنگ خود را به دنیا تحمیل کند.

موسوی اضافه کرد: فرهنگ متمدن اسلامی و تاریخ کهن ایران سرشار از اسطوره‌هایی حقیقی هستند که می‌توانند الگوهایی برای ملت‌های مسلمان باشند. ائمه اطهار(ع) اسطوره‌هایی حقیقی و دریای جوشان معارف ناب اسلامی و فرهنگ انسانی هستند که متأسفانه کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان به فرهنگ ناب تشیع، تصریح کرد: امروز معنویت و بخصوص معنویت شیعی به شدت مورد هجمه دشمنان است، جریان تکفیری شکل گرفته با منشأ دشمنان اهل بیت(ع) یعنی وهابیت و سلفی‌گری، هزینه‌های سنگین و فراوانی می‌کند تا انوار هدایت بخش ائمه هدی(ع) را در جهان کم فروغ و یا بی‌فروغ سازد و اگر به مقابله و ایستادگی با این انحرافات برنخیزیم، ممکن است در عرصه‌هایی موفقیت‌ به دست آورند.

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی وظیفه رسانه‌های اسلامی را در مقابله با انحرافات تکفیری و سلفی، بسیار خطیر دانست و بیان کرد: امروز جریانات انحرافی مذهبی، جنگ و تهاجم فرهنگی بزرگی را در مقابل اسلام ناب آغاز کرده‌اند و اگر غفلت کنیم ممکن است ضربه‌های سنگینی را اسلام و مسلمانان متحمل شوند.

رسالت‌های مهم معاونت ارتباطات و رسانه؛ معرفی هنرمندانه خدمت‌رسانی‌ها

موسوی معرفی هنرمندانه خدمت‌رسانی‌های آستان قدس رضوی به جامعه را یکی از رسالت‌های مهم معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس خواند و گفت: امروز موضوع رسانه و ارتباط با افکار عمومی به هیچ عنوان مسئله سطحی و حاشیه‌ای نیست بلکه علمی بوده که در دانشگاه‌های تدریس می‌شود و ما باید ضرورت آن را احساس کنیم، این علم ابزاری است که به وسیله آن می‌توان مفاهیم عالی اسلامی و انسانی را در قالب‌هایی جدید و جذاب به جهانیان عرضه کرد.

وی با بیان اهمیت حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به آستان قدس رضوی افزود: عاشقان و دلدادگان به ساحت قدسی امام علی بن موسی الرضا(ع) به واسطه اعتماد به آستان قدس رضوی نذورات و موقوفات خود را با اشتیاق به این بارگاه نورانی اهدا می‌کنند، بنابراین اعتماد عمومی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه‌های آستان قدس رضوی به شمار می‌رود که باید با نمایش خدمت‌رسانی‌ها از این سرمایه صیانت کرد.

تلاش جریانی خزنده برای تخریب اعتماد عمومی به جایگاه‌های معنوی

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه جریانی خزنده در فضای رسانه‌ای کشور به دنبال تخریب اعتماد عمومی نسبت به نیروهای خدوم کشور و جایگاه‎های معنوی و دینی است، ادامه داد: همواره تاریخ اسلام با هجمه‌ها و ترورهای شخصیت نسبت به نیروهای خدوم و جایگاه‌های مقدس روبه رو بوده، اما این هجمه‌ها در دوران معاصر گسترش بسیار بیشتری یافته است.

موسوی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی را حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نسبت به آستان قدس رضوی معرفی و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم به مردم نشان دهیم که موقوفات و نذورات آن‌ها در چه موارد و بخش‌هایی صرف می‌شود تا واقفان بدانند آنچه وقف کرده‌اند دقیقاً در راستای نیات صرف و هزینه می‌شود.

وی بر لزوم همکاری و هم‌افزایی بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی برای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر خدمت‌رسانی‌ها تأکید و تصریح کرد: معتقدم با هم افزایی و سیاست گذاری واحد میان بخش‌های رسانه‌ای و نشریات مختلف آستان قدس رضوی می‌توانیم گام‌های مؤثری را در شأن این بارگاه نورانی در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه برداریم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول