اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن به کره جنوبی هشدار داد

هرگونه تجدید نظر در توافق زنان برده جنسی، روابط دو کشور را به خطر می‌اندازد

وزیر خارجه ژاپن به کره جنوبی هشدار داد، در صورت تغییر در توافق دو سال گذشته دو کشور درباره مساله زنان برده جنسی کره‌ای، روابط دو کشور در معرض خطر خواهد بود.

هرگونه تجدید نظر در توافق زنان برده جنسی، روابط دو کشور را به خطر می‌اندازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژاپن روز چهارشنبه (امروز) گفت هر تلاشی از سوی کره جنوبی که به تجدید نظر در توافق سال 2015 منجر شود، روابط دو کشور را به سویی می‌برد که غیر قابل مدیریت خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کانگ کیانگ-وا وزیر خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه (امروز) ضمن عذرخواهی برای این توافق جدال‌برانگیز گفته بود، نتیجه تحقیقاتی درباره توافق سال 2015 خواسته‌های قانونی قربانیان را برآورده نمی‌کند. 

از سوی دیگر، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن گفت، توافق 2015 درباره زنان برده جنسی که طی جنگ جهانی دوم از سوی نیروهای نظامی ژاپنی به بردگی کشیده شده بودند، نتیجه مذاکرات مشروع بود. 

وزیر خارجه ژاپن به دلیل آسیب‌هایی که این قربانیان و خانواده‌هایشان دیدند، عذرخواهی کرد. بر اساس توافق 2015 صندوق یک میلیارد ینی از سوی ژاپن برای کمک به زنان کره‌ای که به بردگی کشیده شده بودند و اکنون سالمند هستند، اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول