اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس دانشکده پزشکی نیشابور:

نیشابور رتبه 25 تولید علم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: این دانشکده در رتبه تولید علم در سطح دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، حائز رتبه بیست و پنجم شده است.

نیشابور رتبه 25 تولید علم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد

محسن عظیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت:  همچنین رتبه اول در میان دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، رتبه ۱۴در میان دانشگاه‌های تیپ ۳ و در نهایت رتبه ۲۹ پژوهشی کشوری در سال ۹۵ شده است.

وی افزود: نیشابور با توجه به ظرفیت‌های فعلی که البته زیاد نیست در مقایسه با برخی مناطق که عنوان دانشگاه را یدک می‌کشند، جلوتر و عملا دانشگاهی‌تر است.

عضو شورای اداری خراسان رضوی با توجه به دستور عمل ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی که کشور در آمایش آموزش عالی به ده منطقه تقسیم شده است، فعلا امکان ارتقای دانشکده پزشکی نیشابور به دانشگاه نیست، هر چند ما تلاش خود را برای ارتقا ادامه می‌دهیم.

عظیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی بنا به اذعان برخی مسئولان ارشد وزارتخانه بهداشت و درمان، عملا ساختار دانشگاهی دارد.

وی همچنین گفت: حقیقت این است درآمد افراد فوق متخصص مقیم نیشابور در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرستان است و اینجا دستمزدشان بسیار کمتر است که این نشان دهنده روحیه متعالی اخلاقی افراد مذکور است که در شهرستان، درمان بیماران را پیگیری می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه ردیف مرکز جراحی قلب نیشابور در تشکیلات وزارتخانه، ۲۴۷ قید شده و این یعنی ۲۴ ساعته است، خواهان مشارکت همه آحاد مردم در پویش هزار نیشابوری برای مشارکت مالی هزار نیشابوری شد.

عظیمی‌نژاد تاکید کرد: کیفیت دستگاه آنژیوگرافی اختصاصی وزارتخانه برای بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور به مراتب از کیفیت تصویری شاخص‌های دیگر دستگاه‌های مشابه سایر نقاط شرق کشور حتی مشهد بالاتر است.

وی اضافه کرد: مجموع پزشکان عمومی و متخصص مقیم شهرستان حدود ۳۰۰ نفر هستند ولی اعضای نظام پزشکی نیشابور اعم پزشکان مذکور، داروساز، دندان پزشک، ماما و غیره بالغ بر هزار نفر هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول