اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

لزوم در اولویت قرار گرفتن نوسازی مراکز درمانی/ ۳۵ درصد مراکز بهداشتی در مقابل زلزله مقاوم هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید نوسازی بافت ساختمان‌های درمانی پایتخت در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و مهندسان در جهت افزایش تاب‌آوری این ساختمان‌ها در مقابل زلزله و هر شرایط بحرانی بر اساس نیاز روز برنامه‌ریزی کنند.

لزوم در اولویت قرار گرفتن نوسازی مراکز درمانی/ ۳۵ درصد مراکز بهداشتی در مقابل زلزله مقاوم هستند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، همایون هاشمی نماینده مجلس با بیان اینکه تنها 35 درصد از مراکز بهداشتی در برابر زلزله مقاوم هستند، گفت: ما در کشور زلزله‌خیز حاوی گسل‌های متعدد زندگی می‌کنیم و این در حالی است که، تعدادی از ساختمان‌های عمومی که وظیفه اصلی آنها خدمت به ملت است از جمله مراکز بهداشتی درمانی به ویژه بیمارستان‌ها که در گذشته ساخته شده‌اند، عمر مفید خود را سپری کرده‌اند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون باید نوسازی بافت ساختمان‌های درمانی پایتخت در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و مهندسان در جهت افزایش تاب‌آوری این ساختمان‌ها در مقابل زلزله و هر شرایط بحرانی بر اساس نیاز روز برنامه‌ریزی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در توصیه‌ای به وزارت بهداشت تصریح کرد: این وزارتخانه قبل از هر اظهارنظری باید از نظر ابعاد فنی-مهندسی در جهت بررسی میزان تاب‌آوری مراکز درمانی یک بررسی انجام دهد، سپس برنامه نوسازی ناوگان سخت‌افزاری و بناهای بیمارستانی را در دستورکار خود قرار دهد، چراکه شرایط کنونی کشور این مهم را می‌طلبد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: ما در برخی نقاط از نظر تراکنش جمعیتی شاهد کمبود مراکز درمانی هستیم که باید وزارت بهداشت برای رفع این نیاز، اجرای برنامه‌ای اساسی را در دستورکار خود قرار دهد، چراکه روزهای سختی را در پیش داریم، بنابراین ضروری است که با اتحاد و همدلی این شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم، ضمن اینکه برای رفع نواقص در جهت تامین نیاز نسل آینده کشور نیز لازم است از هم‌اکنون تدابیری بیاندیشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول