اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

فرمانده سابق سپاه ناحیه شمال غرب تهران:

بصیرت در راه شناخت دشمن سبب خلق 9 دی شد

فرمانده سابق سپاه ناحیه شمال غرب تهران از بصیرت به‌عنوان عامل خلق حماسه 9 دی یادکرد و خواستار توجه بیشتر مسؤولان نسبت به فتنه‌های دشمن شد.

بصیرت در راه شناخت دشمن سبب خلق 9 دی شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، محمدرضا قوچانی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در بسطام گفت: شناخت دشمن و توجه به روش مقابله با آن‌ها بسیار مهم است و در این مسیر، بصیرت و بینش لازم است که مردم ما نشان دادند از پیر و جوان، دارای این بصیرت هستند و مسؤولان هم باید در این مسیر هوشیار باشند.

وی افزود: قبل از انتخابات 88، مردم با شور و حال وصف‌ناشدنی در تدارک برگزاری انتخابات پرشور و دشمن‌شکن بودند و با حضور خود در صحنه نیز این را اثبات کردند، اما ایجاد اختلاف و تفرقه، سبب شد این شیرینی در کام مردم تلخ شود.

فرمانده سابق سپاه ناحیه شمال غرب تهران یادآور شد: ما در تهران شاهد بودیم که جوانان با چه شورونشاطی برای کاندیدای موردنظر خود تبلیغ می‌کردند و همه، بدون هیچ درگیری و با اتحاد و همدلی، برای برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات و پیروزی کاندیدای موردنظر خود تلاش می‌کردند.

وی با بیان اینکه دشمن، قبل از انتخابات با نفوذ در ستادهای انتخاباتی نقشه شومی را طرح‌ریزی می‌کرد، اظهار کرد: ما با توجه به اینکه انقلاب‌های رنگی و مخملی اروپا را دیده بودیم، حساس بودیم که چرا برخی ستادها از این نمادها و روش‌ها استفاده می‌کنند و متأسفانه دشمنان نیز در رسانه‌های خود این منش را ترویج می‌کردند.

قوچانی ادامه داد: بعد از انتخابات و اعلام رمز تقلب، مشخص شد که این، توطئه‌ای پنهان و حساب‌شده بوده تا از این طریق نظام را زیر سؤال برده و انقلاب اسلامی را با یک چالش بزرگ مواجه کنند و در این مسیر موفق شده بودند.

وی با بیان اینکه در روزهای اول جمعیت زیادی به میدان آمده بود، بیان کرد: این جمعیت بدون اینکه بدانند، دست‌آویز القائات شده بودند، امابعد از سخنرانی 29 خرداد رهبری در نمازجمعه، این جمعیت رو به کاستی گذاشت و بعدازاینکه ماهیت خرابکارانه و ضد ملی آن‌ها رو شد، این جمعیت با کاهش بسیار زیادی روبرو شد و برای همین هم، برای نشان دادن خود، رو به تخریب اموال عمومی و مساجد و پایگاه‌های بسیج آوردند.

 فرمانده سابق سپاه ناحیه شمال غرب تهران تأکید کرد: در این جمع، از منافقین و سلطنت‌طلبان و اراذل‌واوباش و طیف‌های دیگر معاند حضور داشتند و لیدر این گروه‌ها بودند و عده‌ای غافل و سودجو نیز از این فرصت استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بسیج و بسیجیان در این مسیر، ثابت‌قدم در میدان بودند، عنوان کرد: شجره طیبه بسیج که امام (ره) بنا نهاد، همانند دوران دفاع مقدس خوش درخشید و در وسط میدان از همان ابتدا حاضر بود و تلاش کرد این فتنه را مدیریت و خاموش کند که البته به لطف خداوند، موفق بود.

قوچانی خاطرنشان کرد: گروهی از افراد فریب‌خورده، کارهای بسیار زشتی را در این مدت انجام دادند و متأسفانه، سران فتنه که کاندیداهای انتخابات و از اصحاب انقلاب بودند نیز این گروه‌ها را همراهی می‌کردند، غافل از اینکه این‌ها ضدانقلاب هستند و متأسفانه با توجه به شناختن این گروه‌ها در ادامه، اعلام برائت نکرده و بر موضع انحرافی خود تأکید داشتند و در آخر، در حماسه عظیم 9 دی، همه این‌ها تودهنی محکمی از ملت ایران خوردند.

وی گفت: مردم ما بعد از عاشورای حسینی و آن هتک حرمت‌ها به عزای امام حسین (ع)، دیگر صبر را جایز ندانسته و وارد میدان شدند و حماسه‌ای عظیم در تهران و سایر شهرهای ایران رخ داد که برگ زرین دیگری در تاریخ مجاهدت‌های این ملت قهرمان ثبت کرد.

فرمانده سابق سپاه ناحیه شمال غرب تهران با بیان اینکه امروز نیز به فرموده رهبری، باید هوشیار باشیم و بدانیم که هنوز در جنگ با دشمن هستیم، اضافه کرد: دشمن همیشه در حال فتنه است و ما باید با سلاح بصیرت و ایمان، هوشیار بوده و بدانیم که فتنه همیشه هست و دشمن به دنبال فرصت است تا با استفاده از بی‌بصیرتی و غفلت مسؤولان و مردم به اهداف خود برسد.

انتهای پیام/ب3402/30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول