اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد

ارائه تسهیلات 400 میلیون ریالی با نرخ 18 درصد برای نوسازی واحدهای مسکونی گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ارائه تسهیلات 400 میلیون ریالی با نرخ 18 درصد برای نوسازی واحدهای مسکونی خبر داد.

ارائه تسهیلات 400 میلیون ریالی با نرخ 18 درصد برای نوسازی واحدهای مسکونی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی اظهار کرد: بخشی از تسهیلات صندوق مسکن یکم برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات پس از مرحله پی‌ریزی به واحدهای مذکور پرداخت می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته سهمیه پرداخت تسهیلات در استان یک‌هزار و 700 واحد مسکونی بوده اما در سالجاری بیش از 7 هزار واحد می‌‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در 10 ماهه سالجاری تاکنون 316 واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که 217 واحد آن به بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی معرفی و مابقی نیز به سایر بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

محبوبی ادامه داد: تسهیلات صندوق مسکن یکم صرفا برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب عقد مشارکت مدنی با توجه به حجم پروژه در 24 ماه معادل دو سال و حداکثر مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی طرح‌‌ها نیز 144 ماه معادل 12 سال است همچنین پرداخت این تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه طبق نظر ارزیاب بانک صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان گفت: شرایط پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان در بانک‌های عامل به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس 400 میلیون ریال با نرخ 18 درصد است که دولت متعهد به پرداخت 10 درصد آن از محل یارانه بخش مسکن که این موضوع از سوی  این اداره کل در حال پیگیری به منظور تحقق آن است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان نیز رقم این تسهیلات 300 میلیون ریال است، ادامه داد: این تسهیلات هم به متقاضیان نوسازی و هم به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: استفاده مردم و انبوه‌سازان از ضوابط تشویقی یکی دیگر از اهداف نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان برای حضور بیشتر مردم و انبوه‌سازان در این مناطق است.

محبوبی خاطرنشان کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی و در شهرستان‌ها به ادارات راه و شهرسازی می‌توانند برای بهرمندی از این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.

 16 شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت بیش از 2 هزار و 28 هکتار است که 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده‌‌اند.

بافت‌های فرسوده گرگان مرکز استان گلستان بیشتر محلات میخچه‌گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه‌باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول