اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

امام جمعه اهرم:

دولت فکری به حال شبکه‌ های اجتماعی کند

امام جمعه اهرم گفت:شبکه اجتماعی تلگرام نقش بسیار زیادی در این فتنه داشت و مسوولان باید به فکر این شبکه‌ های اجتماعی باشند.

دولت فکری به حال شبکه‌ های اجتماعی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تنگستان، حجت‌الاسلام عیسی راستگو امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با اشاره به اغتشاشات و آشوب های چند روز اخیر کشور، اظهار داشت: حوادث، اعتراضات و در نهایت اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی چند روز گذشته در چند شهر کشور از ابعاد و زاویای مختلف قابل بررسی و تامل است زیرا اگر ماهیت این اتفاقات و دلیل آن بررسی نشود، می‌تواند مشکلاتی برای کشور در آینده ایجاد کند.

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم در آغاز سال 96 مقام معظم رهبری  توصیه کلیدی به مسوولان کشور فرمودند که مردم از لحاظ معیشتی دچار مشکل می‌باشند که این تبعات  اجتماعی و فرهنگی در پی دارد و دشمن می‌تواند بر روی همین مسائل متذکر و متمرکز گردد.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: اعتراض گروهی از مردم در تهران و دیگر شهرها به خاطر مشکلات مالی و اقتصادی یک امر طبیعی است در همه کشورهای این تحصنات وجود دارد، در ایران اسلامی هم امسال این چنین اعتراضاتی برگزار شد  اما متاسفانه مسوولان صدای مردم را نشنیدند.

وی ادامه داد: عده‌ای با سرمایه‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری خصوصی، سرمایه زندگی خود را از دسته دادند و جالب‌تر این که  دولت این موسسات را تعطیل کرد و موجب  شد مردم در شهرهای تهران و مشهد اعتراض کنند و متاسفانه هیچ مسوولی از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حرف آنها گوش نداد.

راستگو گفت: این در صورتی بود که غالب این تجمعات بدون خشونت و شعاری نیز بر علیه نظام و مسوولان داده نمی‌شد و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد اغتشاشات اخیر ماهیتی متفاوت از اعتراضاتی معیشتی و اقتصادی آن طیف از جامعه دارد .

وی بیان کرد: مدارک موجود نشان می‌دهد اتاق فکر و فرمان این اغتشاشات و آشوب‌ها مانند فتنه سال 88 در خارج از کشور و از آن جا مدیریت می‌شد که در مثلث شوم این اغتشاشات کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود قرار داشت.

امام جمعه اهرم افزود: عناصر فتنه داخلی مستقیما از خارج  کشور خط می‌گرفتند و شکی نیست و مردم ایران اسلامی به خوبی این مطلب درک کرده و هوشیاری خود را نشان دادند و کسانی که مشکلات اقتصادی داشتند و وارد خیابان ها شده بودند وقتی فهمیدند جنس این اعتراضات با اعتراضات معیشتی متفاوت است خود را از این آسیب‌ها کنار کشیدند.

وی با اشاره به این که شبکه‌های اجتماعی زیادی در ایران وجود دارد اما نظارت روی آنها صورت نمی‌گیرد، بیان داشت: شبکه اجتماعی تلگرام نقش بسیار زیادی در این فتنه داشت و مسوولان باید به فکر این شبکه‌ های اجتماعی باشند.

راستگو افزود: در بیشتر کشورها فعالیت این شبکه‌های اجتماعی مدیریت می‌شود و مسوولان دولتی خود باید ناظر این شبکه ها باشند تا جاسوسی و اغتشاش انجام نشود.

وی گفت: درخواست ملت انقلابی ایران اسلامی از مقامات امنیتی و قضایی این است که کسانی که لیدر و سردسته این اتفاقات بودند و ناآرامی ایجاد کردند به عنوان محارب به اشد مجازات برسند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: از دولت می‌خواهیم به مشکلات معیشتی مردم بیشتر توجه کند و در این وضع نابسامان اقتصادی دست به قطع یارانه ها نزند.

وی گفت: نمایندگان مردم در مجلس تنها به فکر بالا بردن حقوق خود نباشند، مردم بیدار و هوشیارند و اتفاقاتی که دارد می‌افتد می‌بینند بهتر است نمایندگان بنشینند به حرف مردم گوش دهند و گرفتاری مردم را حل کنند، اگر فکری برای معیشت و مشکلات اقتصادی مردم نکنند باید تاسف خورد.

راستگو بیان کرد: ما از دولت حمایت می‌کنیم و مردم از نظام حمایت می‌کنند اما دولت نیز باید به فکر حل مشکلات مردم در حوزه اشتغال و معیشت باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول