اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان:

اردوهای جهادی دانشجویی به مراتب از ساز و کارهای دولتی مؤثرتر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امروزه اردوهای جهادی دانشجویی به مراتب از ساز و کار اداری، رسمی و دولتی تأثیرگذارتر است؛ شش سال از عمر دولت گذشته اما هنوز بحث بر سر اصولی بودن یا نبودن مسکن مهر در حال جریان است

 اردوهای جهادی دانشجویی به مراتب از ساز و کارهای دولتی مؤثرتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و مدیران گروه‌های معارف شهرستان دزفول اظهار کرد: تمامی خدمات و دغدغه‌ها در حوزه‌ گروه‌های معارف، خدمت به معارف والا و آموزه‌های شریعت و دین اسلام است.

وی با بیان این‌که حوزه آموزشی دروس معارف یک بخش آموزشی صرف همانند دیگر حوزه‌ها نیست و چنین دیدگاهی نباید وجود داشته باشد، گفت: در اهمیت این حوزه همین بس که در این حریم دین و اعتقادات فرزندان ملت نهفته است؛ به اعتقاد بنده دروس معارف فرصتی اعطا شده از سوی نظام و جمهوری اسلامی برای دفاع نظام‌مند از دین است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به تلاش خستگی‌ناپذیر شخصیتهای قبل از انقلاب نظیر آقای مطهری، مفتح، باهنر، بهشتی، ادامه داد: اینها چهره‌های مکرمی از حوزه‌های علمیه هستند که در دانشگاه به اتکای دغدغه‌های خود فعالیت کردند و خداوند نیز اجر آنها را با شهادت اعطا کرد اما امروز در نظام آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ساختار و چارچوب تعریف شده و فرصت سازمان یافته‌ای در اختیار گروه معارف قرار گرفته است.

شفیعی گفت: چه بسا برخی افراد نسبت به عملکرد نظام اسلامی، مدیران و کارگزاران آن ایراد، شبهه و نقد داشته باشند اما هیچ گروه آموزشی در معرض سوال و نقد دانشجویان نباشد اما گروه معارف را نماینده و تریبون حاکمیت می‌دانند.

وی بیان کرد: بنا نیست که گروه معارف همانند دیگر گروه‌های آموزشی مانند ریاضی، فیزیک، زیست و.. سنجیده شود بلکه رویکرد این حوزه باید در جهت دفاع از دین باشد زیرا فرض بر وجود میدان وخاکریزی با سنگربانی اساتید معارف است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تأکید براین‌که در قبال همه دغدغه‌های اساتید و گروه معارف موظف هستیم، اظهار کرد: بنا نیست که این گروه نظیر دیگر بخش‌ها باشد و همسان‌سازی آنها معنا ندارد زیرا معارف حوزه متفاوتی است و بار و مسئولیت سنیگن‌تری بر دوش دارد.

شفیعی عنوان کرد: روحانیت، مدرسان معارف، دفاتر نهاد نمایندگی، بسیج دانشجویی، اساتید باید در برابر هجمه سنگین دشمن ایستادگی کنند و این عرصه به تعبیر امروزی‌ها، میدان جنگ نرم است؛ میدان جنگ نرم، عرصه ایستادگی، مقاومت و مجاهدت است.

وی با اشاره به روایتی مبنی براین‌که اگر انسان به واسطه دفاع، توجیه و تبیین بتواند ذهنی را روشن کند در واقع جهاد کرده است، عنوان کرد: نگاه‌ها به دروس گروه معارف باید جهادی باشد؛ زیرا این عرصه اگر حالت اداری پیدا کرد از مسیر خود خارج خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امروزه در گفتمان رسمی، کشور برخی آقایان از بکار بردن واژه‌های انقلابی نظیر جهاد، شهادت، استکبارستیزی، نظام سلطه، مقاومت، پایداری و این دست واژه‌ها ترس دارند در حالی که این رویه خطا و اشتباه است زیرا این تغییر گفتمان در فضای عمومی، انسان و جامعه را از حالت آماده باش خارج می‌کند.

شفیعی با بیان این‌که رهبرمعظم انقلاب بر وجود روحیه انقلابی در تمامی امور تاکید دارند، اظهار کرد: عدم خستگی و احساس تنهایی و ضعف نکردن از لوازم این روحیه است؛ در حوزه مجاهدت دینی این روحیه، باید دیده و لحاظ شود.

وی گفت: معلم و استاد ما اگر در حوزه معارف درگیر قید و بندهای اداری باشد تحولی صورت نمی‌گیرد به طور مثال نگاه کنید که امروزه اردوهای جهادی دانشجویی به مراتب از ساز و کار اداری، رسمی و دولتی تأثیرگذارتر است؛ شش سال از عمر دولت گذشته اما هنوز بحث بر سر اصولی بودن یا نبودن مسکن مهر در حال جریان است اما دانشجویان در قالب اردوهای جهادی در عید و تابستان به دور از بودجه رسمی و تبلیغات، خانه، مسجد یا مدرسه می‌سازند و در کاهش سختی و گرفتاری مردم مستضعف نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن با ساز و کار رسمی و اداری و بدون روحیه‌ی جهادی به اهداف عالی خود نخواهد رسید و بدون تردید کار مجاهدت آمیز و تلاش مؤمنانه، روز به روز ما را به قله‌ها نزدیک‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول