اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بهبودی در گفت‌وگو با فارس:

اختصاص کمتر از 5 درصد اعتبارات قرآنی کشور به سازمان دارالقرآن

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن گفت: در لایحه بودجه سال آینده برای سازمان دارالقرآن به عنوان بزرگترین شبکه قرآنی کشور 13 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این مبلغ کمتر از 5 درصد کل بودجه قرآنی کشور است.

اختصاص کمتر از 5 درصد اعتبارات قرآنی کشور به سازمان دارالقرآن

حسین بهبودی مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به کمبود اعتبارات این سازمان اظهار داشت: ما بزرگترین شبکه قرآنی کشور با تشکیلات قرآنی و بیشترین پست قرآنی بعد از آموزش و پرورش هستیم اما متأسفانه در امر بودجه بی‌مهری‌های زیادی به سازمان دارالقرآن می‌شود.

وی با بیان اینکه هرسال بیش از نیمی از اعتبارات مصوب سازمان دارالقرآن محقق نمی‌شود، افزود: اعتبار ما در لایحه بودجه سال آینده 13 میلیارد تومان پیش‌بینی شده، این امر در حالی است که بودجه معاونت قرآن و عترت ارشاد 40 میلیارد تخمین زده شده است یعنی بودجه سازمان دارالقران به عنوان بزرگترین شبکه قرآنی کمتر از یک سوم بودجه ارشاد است.

بهبودی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده برای کل فعالیت‌های قرآنی 283 میلیارد تومان پیشنهاد شده است، گفت: بودجه دارالقرآن کمتر از 5 درصد کل این بودجه است به طوری که حتی ما برای بسیاری از فعالیت‌های خود ردیف اعتبار بودجه نداریم و باید با کاهش هزینه‌ها آن را تأمین کنیم.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن با بیان اینکه کارشناسان دولتی در سازمان برنامه و بودجه بدون تحقیق و در نظر گرفتن فعالیت‌ها بودجه‌ها را پیشنهاد داده‌اند، افزود: ما برای هر دوره تربیت مربی قرآن 20 نفره به ازای هر نفر 22 هزار تومان بودجه پیشنهاد دادیم که در مجموع 440 هزار تومان می‌شود اما معاونت قرآن و عترت ارشاد برای همین دوره‌ها 50 میلیون تومان اعتبار درخواست داده است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از بخش‌های مردمی، خاطر نشان کرد: اگر بخش مردمی در تمامی عرصه‌ها نبود همین مسئولانی که به راحتی و بدون کارشناسی دقیق تصمیم‌گیری می‌کنند بر روی صندلی خود نبودند. متأسفانه نگاه مسئولان ما دینی نیست و این فرایند نزولی بودجه قرآنی طوری شده که به نظر می‌رسد به قرآن توجهی ندارند و جایگاهی در تصمیم‌گیری‌ها برای آن قائل نمی‌شوند در حالی که همانطور که در احادیث هم داریم، اگر می‌خواهیم مشکل آسیب‌های اجتماعی را برطرف کنید باید به قرآن رجوع کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول