اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن ازدواج و خانواده کشور:

آموزش مهارت‌های زندگی برای مدیریت نیازهای زندگی‌ روزمره است

عضو انجمن ازدواج و خانواده کشور آموزش مهارت‌های زندگی را راهی برای مدیریت نیازها و چالش‌های زندگی‌ روزمره عنوان کرد.

آموزش مهارت‌های زندگی برای مدیریت نیازهای زندگی‌ روزمره است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی از طرح‎های اثر‌گذار در تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که اجرای آن در مسیر اهداف و سیاست‌گذاری‌های کلان قرار‌ دارد.

کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی در روز‌های سه‌شنبه و در سالن اجتماع اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه و به صورت رایگان، برگزار‌ می‌شود.

عاطفه مرادیان که دارای مدرک‌ تحصیلی دکتری علوم‌ تربیتی و کارشناس پیشگیری و عضو انجمن ازدواج و خانواده کشور است به عنوان مدرس این دوره از کلاس‌ها فعالیت می‌کند که در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس حضور یافت.

کارشناس فرهنگی شورای‌ فرهنگ عمومی سوادکوه با اشاره به اینکه مهارت‌های زندگی براساس تعریف سازمان بهداشت‌جهانی شامل مهارت‌های روانی و اجتماعی است، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به ما کمک‌ می‌کند تا نیازها و چالش‌های زندگی‌ روزمره را مدیریت‌کنیم

وی با بیان اینکه تغییرات عمیقی در شیوه زندگی جوامع امروزی رخ داد و آسیب‌های نو‌ظهور هم در‌حال افزایش است، افزود: بسیاری از افراد در مواجهه با ناملایمات و مشکلات زندگی دچار تعارض و سردرگمی هستند.

عضو انجمن ازدواج و خانواده کشور از برگزاری مستمر کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی با تلاش اداره بهزیستی سوادکوه و همکاری ادارات و نهاد‌های مختلف خبر‌ داد و خاطر‌نشان کرد: خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان در اولویت آموزش مهارت‌های زندگی در کلاس‌های اداره بهزیستی قرار‌دارند.

مرادیان گفت: این آموزش‌ها در دو سطح عام که شامل خود آگاهی، همدلی، ارتباط‌موثر، روابط بین‌فردی، مدیریت‌احساسات، مدیریت تصمیم گیری، حل‌مسئله، مدیریت استرس، تفکر نقادانه و مهارت‌های خاص نظیر آموزش‌ پیش‌و پس از ازدواج، مدیریت‌ بحران، پیشگیری از آسیب‌های روانی برای گروه‌های مختلف  انجام می‌شود.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول