اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور روس: کی‌یف سازش را از پیونگ‌یانگ بیاموزد/سامانه «اس-400» روسیه در کریمه به حالت آماده‌باش درمی‌آید

پس از آنکه نخست‌وزیر اوکراین، پیشنهاد مسکو برای بازگرداندن تجهیزات نظامی اوکراینی مستقر در کریمه را رد کرد و خواستار بازپس گرفتن کریمه شد، یک سناتور ارشد روس گفت که مقامات کی‌یف بهتر است، نحوه سازش را از رهبر کره شمالی بیاموزند.

سناتور روس: کی‌یف سازش را از پیونگ‌یانگ بیاموزد/سامانه «اس-400» روسیه در کریمه به حالت آماده‌باش درمی‌آید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فرانتس کلینتسویچ» معاون اول کمیته امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه به مقامات اوکراین توصیه کرد تا نحوه سازش و غلبه بر مشکلات و سختی‌ها را از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بیاموزند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، «ولادیمیر گرویزمن» نخست‌وزیر اوکراین پیشتر گفته بود که کی‌یف آمادگی پذیرش پیشنهاد مسکو برای بازگرداندن تجهیزات نظامی ارتش این کشور از کریمه را ندارد. وی پیشنهاد داده بود که در عوض، کریمه به اوکراین بازگردانده شود.

این سناتور روس با اشاره به این اظهارات نخست‌وزیر اوکراین تأکید کرد: «با پاسخ دادن به این شیوه به پیشنهاد مثبت روسیه که فرصت‌هایی واقعی برای عادی سازی روابط میان روسیه و اوکراین در تمام زمینه ها ارائه می‌کرد، دولت کی‌یف یک بار دیگر تأکید کرد که کاملا بی صلاحیت است».

وی افزود: «ما تمام زمینه‌های کافی برای انتقاد از کره شمالی به خاطر آزمایشات موشکی‌اش را داریم اما در زمینه تلاش برای سازش و توافق کردن با طرف‌های مقابل، کره شمالی بسیار فراتر از اوکراین عمل می‌کند. به اعتقاد من پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین باید به پیونگ‌یانگ سفر کرده و با کیم جونگ اون دیدار کند تا برخی مسائل را از او بیاموزد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد تا تجهیزات نظامی اوکراین را که در کریمه مانده به این کشور باز گرداند که این تجهیزات نظامی شامل دهها ناو و هواپیمای جنگی این کشور نیز می‌شود.

«ایگور ورونشنکو» فرمانده نیروی دریایی اوکراین بعدا اعلام کرد که مسئله بازگرداندن تجهیزات نظامی اوکراین که در کریمه مانده نیازمند بررسی بسیار دقیق است و تصمیم نهایی باید در سطح رهبری سیاسی ارشد این کشور اتخاذ شود.

در ادامه این تحولات مرتبط با شبه‌جزیره کریمه، روابط عمومی ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه اعلام کرده که سامانه‌های اس-400 روسیه که در بندر سواستوپول کریمه مستقر هستند، امروز شنبه به حالت آماده باش رزمی درمی‌آیند.

انتهای پیام/.


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول