اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

توضیح وزیر ارتباطات درباره یک اظهار نظر جنجالی

مقام قضایی حکم کلی برای منع دسترسی به توئیتر برای مردم صادر نکرده‌است

وزیر ارتباطات در توضیح اظهارنظر خبرساز خود درباره عضویت در توئیتر، گفت: مقام قضایی حکم کلی برای منع دسترسی به توئیتر برای مردم صادر نکرده‌است، چه بسا صدور حکم کلی برای ممنوعیت همه شهروندان در شان مجلس است.

مقام قضایی حکم کلی برای منع دسترسی به توئیتر برای مردم صادر نکرده‌است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات در صفحه رسمی خود در اینستاگرام نوشت: در حاشیه همایش امروز شیراز یکی از جوانان سوالی پرسید، اینکه چرا وقتی توئیتر در ایران فیلتر است، شما خلاف قانون عمل می‌کنید و در آن فعالیت می‌کنید؟
در پاسخ آن جوان عزیز پاسخ دادم که اطلاق خلاف قانون برای عضویت در توئیتر صحیح نیست، چرا که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا مقام قضایی حکم کلی برای منع دسترسی برای مردم صادر نکرده‌اند، بلکه فعالیت توئیتر در ایران را منع کرده‌اند، چه بسا صدور حکم کلی برای ممنوعیت همه شهروندان در شان مجلس است. بنابراین فعالیت در توئیتر خلاف قانون نیست.
دومین سوال مربوط به حمایت دولت از توسعه پیام رسان‌های بومی بود، در پاسخ عرض کردم که در این باره شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ قانونی داشته که وزارت ارتباطات هم در کنار سایر دستگاه‌ها در آن ماموریت‌های مهمی دارد. اقدامات لازم برای تخصیص امکانات و حمایت از این شرکت‌ها انجام شده و به عنوان یک تکلیف قانونی و شرعی این حمایتها را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول