اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

شهردار همدان:

تخریب خانه‌های قدیمی در همدان قانونی بود/ خانه‌ها مخروبه و خطرساز بودند

شهردار همدان در خصوص تخریب سه خانه‌ قدیمی همدان گفت: ساختمان‌های تخریب شده ارزش تاریخی نداشتند و هر لحظه ممکن بود دیوارهای این خانه‌های قدیمی خراب شده و به کوچه بریزد و موجبات خطر برای شهروندان را ایجاد کند.

تخریب خانه‌های قدیمی در همدان قانونی بود/ خانه‌ها مخروبه و خطرساز بودند

عباس صوفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه تخریب خانه‌های مخروبه کاملاً قانونی بوده است، اظهار کرد: طبق بند 14 ماده 55 قانون که می‌گوید شهرداری مسئول رفع خطر از شهروندان است، بر این اساس این ساختمان‌ها تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های تخریب شده ارزش تاریخی نداشتند، تصریح کرد: طبق اعلام مدیرکل میراث فرهنگی همدان نیز اعلام شد که ساختمان‌های تخریب شده هیچ وجه تاریخی نداشتند.

شهردار همدان یادآور شد: شهرداری متعهد به طراحی و نوسازی مجدد آن محل بر اساس بافت قدیمی است و مطئمن باشید نوسازی آنجا انجام می‌شود و بر اساس بافت قدیمی، آن محل احیا شده و فضای آن حفظ شود.

وی حفظ ساختمان‌های قدیمی مخروبه‌ای را که برای شهروندان خطرساز است را مناسب ندانست و گفت: هر لحظه ممکن بود دیوارهای این خانه‌های قدیمی خراب شده و به کوچه بریزد و موجبات خطر برای شهروندان را ایجاد کند.

صوفی با تأکید بر اینکه این اقدام هیچ مغایرتی با باززنده‌سازی محلات قدیمی ندارد، گفت:‌ طبق بررسی کارشناسان این خانه‌ها تخریب شده بود و قابلیت بازسازی نداشت و چندین سال است که رها شده بود.

وی اضافه کرد: شهرداری بر اساس وظایف قانونی خود متعهد است با هماهنگی دستگاه‌هایی چون مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی و با استفاده از نظرات کارشناسان موضوع بافت قدیمی آنجا را مجدد در دستور کار قرار دهد و نسبت به نوسازی آن اقدام کند.

انتهای پیام/89003/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول