اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

در ششمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس کشور مطرح شد

نیازمند محتوا در عرصه تولید پوشاک هستیم/ پل‌های ارتباطی میان تولیدکنندگان و طراحان ایجاد شود

یک تولیدکننده با بیان اینکه بدون وجود طراحان و نیروهای تحصیل‌کرده تولیدکنندگان مد و لباس حرفی برای گفتن ندارند، اظهار داشت: باید پل‌های ارتباطی میان تولیدکنندگان و طراحان ایجاد شود.

نیازمند محتوا در عرصه تولید پوشاک هستیم/ پل‌های ارتباطی میان تولیدکنندگان و طراحان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، ششمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس کشور عصر امروز در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس با اعلام این خبر که برای اولین بار در این همایش از طراحانی که آثارشان به تولید انبوه رسیده و تولیدکنندگانی که به تولید انبوه آثار طراحان پرداخته‌اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند، گفت: از ویژگی‌های این جلسه تجدید پیوند در مسیر مدسازی کشور است که فعالان این عرصه همراه با توانمندی‌های بالایشان با حفظ ارزش‌ها در جهتی حرکت می‌کنند که سیر ارزشمند لباس ایرانی را رقم بزند و بتوانیم برای دوره‌های بعدی گام‌های بلندتری در این باره برداریم.

شاهرخ جعفری یکی از تولیدکنندگان حاضر در این همایش با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در 6 سال گذشته و با پیشرفت صنعت مد و لباس در کشور نیاز مبرمی به طراحان حس کرده‌اند،‌ ابراز داشت: بدون وجود طراحان و نیروهای جوان تحصیل‌کرده حرفی برای گفتن نداریم.

وی راه‌اندازی واحدهای طراحی را از نیازهای اساسی این حرفه عنوان کرد و گفت: برخلاف سال‌های گذشته که تجهیزات مورد توجه تولیدکنندگان بود، در این سال‌ها حضور طراحان در واحدهای تولیدی پررنگ شده است.

وی تأکید کرد: باید پل‌های ارتباطی میان تولیدکنندگان و طراحان ایجاد شود.

این تولیدکننده بابیان اینکه میان کارشناسان وزارت صنعت سواد شناسایی برندها وجود ندارد، اظهار داشت: به دلیل وجود این نقیصه مردم ما در مواجهه با برندهایی که وارد بازار شده‌اند، حق‌شان تضییع می‌شود. بهتر است واحدهای دانشگاهی و فعالان این عرصه از فضای مجازی و تریبون‌هایی که در اختیار دارند، اطلاع‌رسانی‌های لازم را داشته باشند.

ملکشاهی پیشکسوت عرصه مد و لباس نیز با تأکید بر اینکه طراحی لباس در سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است و فعالان این عرصه با کمترین امکانات توانسته‌اند موفقیت‌های چشمگیری داشته باشند، اظهار داشت: امروز مانتو تبدیل به لباس ملی ما شده است و با حضور فعالان طراحان در این عرصه اجتماع ما رنگین‌تر شده است و حتی می‌توان به جرأت گفت پیشرفت طراحان ایرانی از کشورهای حاشیه‌ای هم بیشتر بوده است که اینها ثمره فعالیت طراحان و همراهی وزارت ارشاد و اتحادیه پوشاک بوده است.

بهمنی طراح مانتو نیز از خلاصه شدن برخی طراحان به ارائه مد به چند بازیگر خاص انتقاد کرد و گفت:‌ بگذارید طرح‌هایتان بر تن تمام زنان ایرانی به نمایش گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه پوشش مانتوی ایرانی با پوشش‌های جهانی متفاوت است، گفت: امروزه به درجه‌ای از طراحی و تولید رسیده‌ایم که تولیدات ما دارای امضاست و بهتر است طراحان به دنبال عمومی کردن طرح‌هایشان و انتقال آن به قشر متوسط جامعه باشند.

در ادامه فؤاد معتمد تولیدکننده پوشاک نیز بابیان اینکه در حال حاضر در فروشگاه‌های لباس به محتوا نیاز داریم، گفت: طراحان باید فاصله میان این قشر و تولیدکنندگان را از بین ببرند.

در ادامه این مراسم از جمعی از طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس تقدیر شد. حضار به ارائه نظرات و پرسش‌های خود از دبیر کارگروه مد و لباس پرداختند. نبود کارت شناسایی برای طراحان، مشخص شدن طراح برتر، مسئله بیمه هنرمندان، مافیای ارتباط تولیدکنندگان با طراحان خاص، برگزاری جشنواره‌های یکروزه بدون شناسنامه و تندیس‌فروشی از سوالات و انتقاداتی بود که مطرح شد.

حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس با اعلام این خبر که به‌زودی ساختار حقوقی و روابط حقوقی میان طراح و تولیدکننده با طرح نمونه قراردادها مشخص و معین می‌شود، ابراز داشت: به این وسیله مشکل ارتباطی میان طراحان و تولیدکنندگان تا حدود بسیاری برطرف می‌شود.

وی در خصوص بیمه هنرمندان نیز گفت: کسانی که دارای شرایط لازم هستند با مراجعه به سایت ایران مد می‌توانند بیمه هنرمندان را پیگیری کنند.

دبیر کارگروه مد و لباس همچنین از حل مسئله کد شناسایی برای فعالان عرصه مد و لباس خبر داد و گفت:‌ به‌زودی همه دست‌اندرکاران این حوزه از مرحله مفهوم تا محصول، بر اساس آیکن‌هایی تعریف شده و کد شناسایی دریافت می‌کنند.

وی از اخذ مجوز 300 مزون در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: تنها فعالان این عرصه می‌توانند در صیانت از حوزه خود اقدام کنند و اجازه ندهند تا گروهی سودجو به این حوزه آسیب وارد کنند.

قبادی با تأکید بر اینکه چیزی به‌عنوان طراح برتر از نظر کارگروه تابه‌امروز وجود نداشته، تأکید کرد: تقدیرشدگان در این همایش تنها به دلیل ارائه طرح‌هایشان به تولیدکنندگان و تولید انبوه طرح‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی همچنین به یکی از بخش‌های جنبی هفتمین جشنواره مد و لباس کشور اشاره کرد و گفت: مجموعه خارج از مسابقه با مفهوم کاخ گلستان و استفاده از پارچه ایرانی فعال خواهد بود که برای شرکت در این بخش حدود 500 نوع پارچه ایرانی در اختیار طراحان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول