اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان:

میراث و هویت شهر به عنوان سرمایه‌های ملی حفظ شود/ مدیران شهرداری نسبت به بافت‌های قدیمی حساس باشند

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان گفت: میراث و هویت شهر باید به عنوان سرمایه‌های ملی حفظ شود و مدیران مناطق شهرداری نسبت به بافت‌های قدیمی و اتفاقات مربوط حساس باشند.

میراث و هویت شهر به عنوان سرمایه‌های ملی حفظ شود/ مدیران شهرداری نسبت به بافت‌های قدیمی حساس باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضوان سلماسی بعد از ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به منظور بررسی برنامه‌های آموزش شهروندی سازمان‌ها و مناطق شهرداری، اظهار کرد: باید میزان بودجه 96 سازمان‌ها و مناطق شهرداری در آموزش شهروندی، میزان تحقق آن، برنامه‌های اجرا شده در این خصوص و میزان موفقیت برنامه‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه در تمام بحث‌های کاری توجه به میراث و هویت شهر باید اساس کار باشد، گفت: میراث و هویت شهر باید به عنوان سرمایه‌های ملی ما حفظ شود و تقاضا دارم مدیران و کارشناسان مناطق شهرداری نسبت به بافت‌های قدیمی و میراثی و نسبت به اتفاقات حساس باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان بیان کرد: مدیران و کارشناسان مناطق شهرداری همدان، نسبت به حفظ سرمایه‌های ملی کشور که برای همدان یک هویت است اقدام کرده و با شناسایی این مناطق به احیای این بافت‌ها کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه نیاز داریم شهر را یک شهر خوب و مورد علاقه توریستی کرده و فرهنگ شهر را معرفی کنیم، افزود: باید برای حفظ فرهنگ و هویت شهر تلاش و کوشش شود چراکه آثار تاریخی و فرهنگی شهر در رویداد همدان پایتخت گردشگری 2018 آسیا از پتانسیل‌های خوب در معرفی هویت و فرهنگ این شهر تاریخی است. 

سلماسی با بیان اینکه حفظ، احیا و مرمت بافت‌های تاریخی به تاریخ ما نیز هویت بیشتری می‌دهد، تصریح کرد: باید به این موضوع پرداخته شود که مجموعه‌ها در رابطه با آموزش شهروندی به طور مشخص چه کرده‌اند؟

وی با اشاره به انجام برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با توجه به مناسبت‌ها در مباحث مختلف، ادامه داد: بودجه آموزش شهروندی منطقه یک شهرداری در سال جاری 110 میلیون تومان در نظر گرفته شد که 350 میلیون تومان تا کنون در این خصوص در این منطقه هزینه شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: مشاهده اثر آموزش شهروندی وقتی است که در سطح شهر اتفاق خوب بیافتد و تمام مناطق پای کار باشند.

وی با تأکید بر اینکه تحقق بودجه در بخش آموزش شهروندی مهم است، یادآور شد: قبل از تصویب نهایی بودجه شهرداری باید در بحث آموزش شهروندی مناطق نیز بودجه‌های مورد نظر در این بخش را دیده و پیشنهاد کنند.

سلماسی با بیان اینکه امسال باید تمام مجموعه‌های شهرداری در حوزه اجتماعی و آموزشی همراه با هم پیش بروند، اظهار کرد: با اقدام جزیره‌ای بازتاب اقدامات صورت گرفته در آموزش شهروندی در شهر دیده نمی‌شود؛ هدف بالا بردن اطلاعات مردم در زمینه شهروندی و شهری است.

گفتنی است کارشناسان و مدیران اجتماعی و فرهنگی مناطق گزارش‌هایی از عملکرد اقدامات آموزشی و فرهنگی در آموزش شهروندی ارائه کردند.

انتهای پیام/89039/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول