اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان:

اقدام شهرداری در تخریب خانه‌هاي قديمي محله كبابيان همدان قانونی بود/ منفعت شخصی یک مشاور سبب ایجاد حاشیه شد

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه اقدام شهرداری همدان در تخریب خانه‌هاي قديمي محله كبابيان قانونی بوده است، گفت: هوا شدن منفعت شخصی یک مشاور برای تخریب خانه‌ها حاشیه ایجاد کرد.

اقدام شهرداری در تخریب خانه‌هاي قديمي محله كبابيان همدان قانونی بود/ منفعت شخصی یک مشاور سبب ایجاد حاشیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر فتحیان‌نسب صبح امروز در صحن شورای شهر همدان اظهار کرد: سال 84 مصوب شد روی محله‌هایی همچون آقاجانی بیگ، کبابیان و حاجی، مطالعات انجام شود و از سوی دیگر سیاست‌گذاری شد برای این خانه‌های این محلات تملک انجام شده و در راستای حفط محلات قدیمی(چمن) گام برداشته شود.

وی بیان کرد: تصمیم این شد شهرداری سه خانه تخریب شده در محله کبابیان را تملک کند و در ضلع چمن همان ساختمان‌ها را بازسازی کرده و پشت آن پارکینگ شود بعد از اینکه این تصمیم انجام شد برخی پیشنهاد دادند پشت آن به کاربری فرهنگی تبدیل شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان بیان کرد: سال 84 به مالکان اخطار داده شد که بناها در حال تخریب هستند و خواسته شد مالکان وضعیت این خانه‌ها را تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: اما در سال‌هایی که شهرداری همدان خانه‌هایی همچون سه خانه محله کبابیان را خریداری کرد تصمیم شد که تعداد زیادی از آنها تخریب شود ولی هیچ کس بحثی نداشت چون قرار شد ساختمان‌ها پس از تخریب باززنده‌سازی شود.

فتحیان‌نسب درباره وضعیت سه خانه محله کبابیان عنوان کرد: در سال‌های اخیر به‌ویژه از سال گذشته احساس خطر از بابت این خانه‌ها بیشتر شد چراکه دیوارهای بیرونی استحکام خود را از دست داده و احتمال ریزش آنها بسیار بود و قابلیت ترمیم نداشتند.

وی با بیان اینکه این خانه‌ها ارزش تاریخی ندارند و تنها حمام موجود در محله کبابیان مربوط به دوره قاجار است، تصریح کرد: قرار بود رقمی به مشاوری داده شود تا این خانه‌ها را بررسی کند و حال که این مسئله از بین رفت این حواشی ایجاد شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان اظهار کرد: در تاریخ‌ 16 و 23 خرداد 95 نامه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی با موضوع تعیین تکلیف این سه خانه ارسال شده ولی پاسخی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی پیمانکاران بسیاری برای بازسازی و نوسازی این سه خانه انتخاب کرد ولی اذعان داشتند که قابلیت بازسازی وجود ندارد، تصریح کرد: شهرداری و مدیریت شهری استرس این موضوع را داشت که در مدت زمان پس از تملک اتفاقی افتاده و آسیبی به شهروندان وارد شود؛ بنابراین نسبت به تخریب آن اقدام شد.

انتهای پیام/89056/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول