اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«تحالف القوی» رسماً خواستار به تاخیر افتادن انتخابات عراق شد

فراکسیون پارلمانی سنی عراق، به طور رسمی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی درخواستی از رئیس‌پارلمان عراق خواسته تا انتخابات آتی کشور را به تاخیر اندازد.

«تحالف القوی» رسماً خواستار به تاخیر افتادن انتخابات عراق شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون پارلمان «تحالف القوی العراقیة» به طور رسمی، درخواست به تاخیر افتادن انتخابات عراق که قرار است 12 می آینده (22 اردیبهشت) برگزار شود، را مطرح کرد.

به نوشته پایگاه خبری «شفق‌نیوز»، رئیس این فراکسیون پارلمانی سنی، طی بیانیه‌ای تایید کرد که در نشست امروز پارلمان دو پیشنهاد را طرح خواهد کرد. پیشنهاد نخست، به تاخیر افتادن انتخابات آتی است و پیشنهاد دوم، به اصلاح بودجه دولت فدرال در سال 2018 مربوط می‌شود.

قرار است پارلمان عراق، پنجشنبه، درباره قانون انتخابات و بررسی نهایی زمان برگزاری آن، تصمیم‌گیری کند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، 12 می آینده را برای برگزاری انتخابات به پارلمان پیشنهاد کرده اما تاکنون پارلمان عراق تصمیمی قطعی و نهایی در این‌زمینه و نیز مسئله بودجه 2018 که کردها نیز به آن اعتراض دارند، اتخاذ نکرده است.

نخست‌وزیر عراق شب گذشته نیز برای چندمین بار تاکید کرد که مطلقا انتخابات پارلمانی کشور به تاخیر نخواهد افتاد (+) اما طرف‌های سنی تاکید دارند که در سایه آوارگی شمار زیادی از مردم عراق به دلیل اشغالگری داعش و عدم بازگشت آوارگان به مناطق مسکونیشان، نمی توان انتخاباتی شفاف در شرایط کنونی برگزار کرد. اما دولت عراق تاکید دارد که سازوکارهای لازم برای رای‌گیری شفاف را دارد.

 

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول