اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد فارس خبر داد

آمادگی اداره‌کل استاندارد برای صدور مجوز استاندارد محصولات دانش‌بنیان

مدیرکل استاندارد فارس گفت: تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان می‌توانند جهت دریافت مجوز استاندارد محصولات خود به اداره‌کل استاندارد مراجعه کنند.

آمادگی اداره‌کل استاندارد برای صدور مجوز استاندارد محصولات دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندار فارس، مرتضی رهنما بابیان اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان استانداردسازی محصولات تولیدی آن‌ها است، اظهار داشت: با تمهیدات به وجود آمده و سازوکار قانونی تدارک دیده‌شده، ازاین‌پس تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان می‌توانند با درخواست کتبی از اداره کل استاندارد فارس مجوز استاندارد محصول خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با استقرار دفتر استانداردسازی در پارک علم و فن‌آوری و انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل استاندارد فارس و پارک علم و فن‌آوری شیراز و با دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران از این تاریخ امکان صدور مجوز استاندارد برای محصولات تولیدی استان به وجود آمده است.

مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به نحوه دریافت مجوز استاندارد، گفت: متقاضیان با معرفی‌نامه کتبی پارک علم و فناوری به اداره کل استاندارد مراجعه و پس از ارائه مدارک موردنیاز ازجمله خود اظهاری مشخصات محصول تولیدی خود و ارائه مشخصات قابل‌قبول آزمایشگاهی، کارشناسان اداره کل از محل تولید محصول بازدید و گزارش نهایی برای صدور مجوز استاندارد را تهیه می‌کنند.

رهنما اظهار کرد: تولیدکنندگانی که محصولات خود را با یک استاندارد ملی یا بین‌المللی اظهار کنند، در صورت تأیید آزمایشگاه‌های همکار استاندارد آزمونه​ای، می‌توانند نسبت به حک کردن علامت استاندارد بر روی محصول خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: علامت استاندارد شناسنامه کالا بوده و اطمینان خریدار را تضمین و سودآوری محصولات تولیدی را برای تولیدکننده مطمئن‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول