اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیر‌‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان خبر داد

آغاز طرح بیابان‌زدایی در همدان، فامنین و کبودراهنگ

مدیر‌‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان از آغاز طرح بیابان‌زدایی در شهرستان‌های همدان، فامنین و کبودراهنگ خبر داد.

آغاز طرح بیابان‌زدایی در همدان، فامنین و کبودراهنگ

اسفندیار خزائی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به طرح بیابان‌زدایی در سطح استان‌ اظهار کرد: این طرح راهبردی در شهرستان‌های همدان، فامنین و کبودراهنگ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با وجود کمبود بارش‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: با وجود کمبود بارش‌ها در سال‌جاری پس از بارش‌های اخیر طرح بیابان‌زدایی در سطح سه شهرستان همدان، فامنین و کبودراهنگ را آغاز کرده‌ایم.

خزائی با بیان اینکه گونه‌های گیاهی مانند «پلت و قره داغ» ، «ﺑﺎﺩﺍﻣﻚ» ﻭ «ﺍﺭژﻥ» که مقاوم به خشکی و کم‌آبی هستند در این مناطق کشت خواهد شد، ادامه داد:  «پلت و قره‌داغ» گونه‌های مناسبی برای چرای دام هستند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در اجرای این طرح با مقاومت و عدم همکاری برخی از مردم روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای ای  طرح بیابان‌زدایی مناطقی است که به خاک تبدیل شده و باعث ریزگرد شده‌اند.

مدیر‌‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم در اجرای این امر ما را یاری کنند، گفت: اداره ترویج منابع طبیعی و برخی دیگر از نهادها در راستای فرهنگ‌سازی این امر قدم‌های خوبی برداشته‌اند، اما برخی از افرادی که از این مناطق نیز کوچ کرده‌اند با تغییر ذهنیت اهالی ساکن مانع از انجام کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم مهم‌ترین نقش را در حفظ و توسعه منابع طبیعی و اراضی ملی دارند، خاطرنشان کرد: بدون همراهی مردم نمی‌توان مراحل احیا و بهره‌برداری را انجام داد.

انتهای پیام/89052/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول