اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنجال «تعویق» یا «عدم تعویق» انتخابات عراق به شنبه موکول شد

پارلمان عراق به دلیل اختلاف نمایندگان و به حد نصاب نرسیدن شمار آنان، رأی گیری برای موعد برگزاری انتخابات پارلمانی را به دو روز دیگر موکول کرد.

جنجال «تعویق» یا «عدم تعویق» انتخابات عراق به شنبه موکول شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان عراق امروز پنجشنبه برای تصمیم‌گیری بر سر موعد نهایی برگزاری انتخابات پارلمانی، تشکیل جلسه داد اما موفق به اخذ تصمیم نهایی نشد. 

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق، اعلام کرد که مجلس در «رأی‌گیری محرمانه» برای «به تعویق افتادن یا برگزار شدن انتخابات در موعد مقرر» (در 12 ماه می) به دلیل به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان حاضر، ناموفق بود. 

فراکسیون پارلمانی «تحالف القوی العراقیة» (احزاب اهل سنت) از جمله طرف‌هایی است که خواستار تعویق انتخابات است. این فراکسیون دیروز چهارشنبه به طور رسمی، درخواست به تاخیر افتادن انتخابات عراق که قرار است 12 می آینده (22 اردیبهشت) برگزار شود، ارائه کرد.

پارلمان عراق امروز با حضور تقریبا 200 نماینده تشکیل جلسه داد تا درخواست «تحالف القوی العراقیه» برای تعویق انتخابات را بررسی کند. برخی نمایندگان خواستار رأی‌گیری محرمانه در خصوص موضوع شدند. بعد از آنکه رئیس پارلمان اعلام کرد که 148 نماینده موافق برگزاری اخذ رأی محرمانه‌اند، بحث و اختلاف‌نظر بالا گرفت.

در پی اختلافات حاصل شده، نمایندگان «التحالف الوطنی» (ائتلاف ملی) صحن پارلمان را به نشانه اعتراض ترک کردند. نمایندگان این ائتلاف خواستار برگزاری انتخابات در موعد خود (12 می) هستند.

«حنان الفتلاوی» رئیس حزب «حرکة ارادة» (جنبش اراده) نیز در موضعی مشابه با ائتلاف ملی اعلام کرده است که با هر پیشنهادی برای تعویق انتخابات، مخالفت خواهد کرد. 

جنجال بر سر موعد انتخابات در حالی بالا گرفته است که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود، اعلام کرد که «مطلقا موعد انتخابات به تعویق نخواهد افتاد».

پیشتر اعلام شده بود که انتخابات پارلمانی عراق قرار است در تاریخ 22 اردیبهشت 97 (12 ماه می) برگزار شود اما احزاب سنی که وضعیت خود را در انتخابات نامناسب می‌بینند، خواستار تعویق آن هستند. 



(تصویر آرشیوی)

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول