اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

امام جمعه اهرم:

فضای مجازی کنترل شود

امام جمعه اهرم گفت: معتقد هستیم فضای مجازی باید کنترل گردد اما کنترل هوشمند فضای مجازی نیازمند به برنامه‌ریزی، انگیزه و طرح می‌باشد، طرحی که جلو تفکر، رشد و اندیشه را نگیرد.

 فضای مجازی کنترل شود

به گزارش خبرگزاری فرس از بوشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو امروز در خطبه این هفته نماز جمعه شهر اهرم ضمن تشکر از مردم برای حضور در تشییع شهیدی حمید انبارکی اظهار داشت: شهید حمید انبارکی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس  است که پیکر مطهر ایشان در تفحص‌های اخیر پیدا و به وطن عزیز اسلامی بازگشت و حضور مردم در وداع و تشییع این شهید، نشان از ولایت‌مداری و تجدید مجدد با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حادثه کشتی نفتکش سانچی افزود: حادثه  انفجار کشتی نفت‌کش سانچی که منجر به کشته‌‌شدن 30 نفر از هم‌وطنان عزیزمان و داغ‌دار شدن ملت ایران شد، ضایعه‌ای بزرگ بود که ضمن تسلیت به خانواده‌های آنها، ضروری است در اسرع وقت علت این سانحه مشخص شود.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: یکی از مسائلی که بعد از این اتفاق به وجود آمده، نوع اطلاع‌رسانی و تحلیل‌های غلطی است که در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام به آن پرداخته می‌شود.

راستگو ‌بیان کرد: امروز فضای مجازی تبدیل به یک فضای جنگ نرم شده و تلاش سازمان‌یافته به منظور استحاله هویت جامعه ایرانی و نظام  اسلامی انجام گرفته است و با توجه اعلام غربی‌ها در خصوص تغییر فرهنگ ایرانی، متاسفانه مسوولان امر به بهانه جریان اطلاعات از کنار این خطر جدی به آرامی می‌گذرند .

وی بیان داشت: ما معتقد هستیم فضای مجازی باید کنترل گردد اما کنترل هوشمند فضای مجازی نیازمند به برنامه‌ریزی، انگیزه و طرح می‌باشد، طرحی که جلو تفکر، رشد و اندیشه  را نگیرد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که از طرفی در مقابل تهمت، ضایع‌کردن افراد، حتاکی و ابتذال سدی ایجاد کند و جلو واردشدن اندیشه‌های غلط بایستد که این وظیفه در حال حاضر به حکم رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به عهده شورای عالی فضای مجازی است که متاسفانه تاکنون هیچ قدمی برنداشته است .

راستگو بیان کرد: بیش از 8 هزار کانال تلگرامی مجرمانه در کشور در حاال فعالیت هستند و هرچند مقام قضایی در خواست مسدودکردن این کانال‌ها داشته است اما هیچ گونه اقدامی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری نشده است .

انتهای پیام/40/3347

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول