اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه اراک:

دشمنان به دنبال غارت منابع جهان اسلام هستند

امام‌ جمعه اراک گفت: دشمنان به دنبال غارت منابع جهان اسلام هستند و از توطئه‌های مختلف برای آسیب رساندن به مسلمانان استفاده می‌کنند.

دشمنان به دنبال غارت منابع جهان اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه اراک اظهار داشت: هر کس از میدان امتحان الهی سربلند بیرون بیاید عظمتی بزرگ را به دست خواهد آورد که می‌توان به امام حسین، حضرت زینب، یوسف نبی و... در این زمینه اشاره کرد.

امام‌ جمعه اراک با اشاره به روز پرستار گفت: روز ولادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است و این بانوی بزرگوار شاخصی برای تمام بانوان خواهد بود.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: حضرت زینب شیرزن کربلا بود که با بیانات و سخنان بسیار حکیمانه توانست واقعه عاشورا را زنده نگه دارد.

وی تأکید کرد: تمام بانوان جامعه اسلامی ایران باید از این بانوی بزرگوار الگوبرداری کنند چرا که ایشان بهترین الگو برای بانوان هستند و باید جایگزین الگوهای غربی شوند که امروزه مورد استقبال برخی از جوانان قرار گرفته است.

امام‌ جمعه اراک اضافه کرد: هنر در ایران اسلامی باید هنر انسانیت، شرف، دین و یاریگری اسلام باشد و روشن کردن ذات پلید دستگاه اموی بهترین هنر حضرت زینب بود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر با خشکسالی روبرو بوده‌ایم و بر همین اساس باید در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به روز هوای پاک افزود: حدود 50 درصد از آلودگی هوای شهرها به دلیل خودروهای تک‌سرنشین است که علاوه بر افزایش مصرف بنزین بر آلودگی هوا نیز تأثیر می‌گذارد.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر اینکه مسئولان باید بکوشند استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در بین مردم نهادینه کنند تصریح کرد: امروزه شاهد تولید و واردات بی‌رویه خودرو در کشور هستیم که این میزان بیشتر از نیاز کشور بوده و مشکلات بسیاری را رقم خواهد زد.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: کارخانجات و واحدهای صنعتی نیز باید در راستای کاهش آلودگی هوا مشارکت داشته باشند. مسئولان و کارشناسان محیط‌زیست نیز باید در مکان‌یابی واحدهای صنعتی دقت کرده و اجازه ندهند کارخانجات در حاشیه شهرها احداث شوند.

وی ادامه داد: مسئولان استان باید طرح درختکاری و ایجاد فضای سبز را در اراک با جدیت دنبال کنند تا در آینده شاهد بهبود وضعیت هوای این شهر باشیم.

امام‌ جمعه اراک خاطرنشان کرد: ضروری است هوای پاک به فرهنگی در بین همه اقشار جامعه تبدیل شده و همه برای تحقق آن تلاش کنند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال غارت منابع جهان اسلام هستند و از توطئه‌های مختلف برای آسیب رساندن به مسلمانان استفاده می‌کنند اضافه کرد: دولتمردان آمریکایی از نژادپرستی حمایت کرده و هیچ‌کس را به جز خود قبول ندارند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی از ظرفیت‌های گوناگونی مانند بخش کشاورزی برخوردار است که باید به بهترین نحو از آن استفاده شود همچنین ظرفیت صادرات کشور فعال شده و در بازارهای جهانی حاضر شویم.

امام‌ جمعه اراک خاطرنشان کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی است اما مدیریت این واحدها باید در دستان افرادی لایق و انقلابی و دلسوز باشد و نباید مدیریت را در دستان کسانی قرار داد که غارتگر جیب مردم هستند.

دری نجف‌آبادی تأکید کرد: همه باید تلاش کنند تا شاهد رونق و توسعه کشور باشیم و با استفاده از مردم‌سالاری دینی حاکم بر جامعه در راستای افزایش امید در جامعه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تقوا به معنای خیر دنیا و آخرت است، افزود: کلمه تقوا 250 بار در قرآن کریم آمده و یقیناً کسانی که تقوا را رعایت می‌کنند در دنیا و آخرت موفق خواهند بود.

دری نجف‌آبادی گفت: فرق بین انسان‌های مؤمن و فاسد تقواست و خداوند اعمال افراد مؤمن و باتقوا را می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کل نظام آفرینش ایمان، تقوا، عفاف و... ارزش و اساس است و این نظام عالم دروغ، خیانت، بی‌تقوایی و... را برنمی‌تابد.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: هر روز برای مسلمانان روز مسابقه اخلاص، تقوا، پرهیزگاری و... است و هر فرد مؤمن باید تلاش کند در این مسابقه پیروز شده و از دیگران سبقت بگیرد.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: کسی که در این مسابقه ببازد یعنی به شیطان باخته است و این فرد قطعاً متضرر خواهد شد.

وی افزود: انسان باید تلاش کند در طول دوران زندگی خود بهترین توشه‌ها را برای آخرت خود جمع‌آوری کند.

امام‌ جمعه اراک با اشاره به اینکه روز جمعه باید روز انس با قرآن باشد، گفت: نمازگزاران جمعه گام‌های بلندی را به سوی قرب الهی برمی‌دارند و این روز باید بین همه مسلمانان روزی تأثیرگذار و توام با ذکر و تلاوت قران و همچنین انس با امام زمان(عج) باشد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول