اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:

شهرداری‌های خوزستان قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند/ وام‌های زودبازده برنامه‌های اقتصادی کشور را به‌هم‌ریخته است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یک بحران در استان در حال شکل‌گیری است، گفت: اکثر شهرداری‌های استان قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند و احتمالاً به همین دلیل ظرف چند روز آینده شاهد تجمعات پرسنل شهرداری‌ها باشیم.

شهرداری‌های خوزستان قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند/ وام‌های زودبازده برنامه‌های اقتصادی کشور را به‌هم‌ریخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جلیل مختار ظهر امروز در نشست دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان با اعضای مجمع نمایندگان خوزستان، با تأکید بر اینکه راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده یکی از راه‌های عمده برای افزایش درآمد‌ها در استان است، اظهار کرد: اقتصاد خانگی یا کارگاه‌های خانگی حرف اول را در جهان می‌زند.

وی با انتقاد از اینکه ما مشکلات خودمان در بحث بنگاه‌های زودبازده را حل نکرده‌ایم، گفت: وام‌های زودبازده و ضمانت‌های آن‌ها کلیه برنامه‌های اقتصادی را به‌هم‌ریخته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرایط دست‌وپا گیر اقتصادی سبب شده است از ۱۰۰ نفر متقاضی فعالیت‌های اقتصادی کمتر از ۱۵ نفر پای‌کار بمانند که درنتیجه سبب ضربه زدن به اقتصاد شهر‌ها در استان می‌شود.

وی بابیان اینکه ما نتوانستیم شهرک‌های صنعتی را به بازدهی پایدار برسانیم، گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند برای کل استان فرصت‌های اقتصادی مختلفی را به وجود بیاورد اما ما نتوانستم حتی اختلاف موجود بین گمرکات را حل کنیم.

مختار با تأکید بر اینکه یک بحران در استان در حال شکل‌گیری است بیان کرد: اکثر شهرداری‌های استان قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند و احتمالاً به همین دلیل ظرف چند روز آینده شاهد تجمعات پرسنل شهرداری‌ها باشیم.

وی با انتقاد از اینکه اطلاعی از مسیر ارزش‌های افزوده در استان نیست، گفت: این بی‌اطلاعی‌ها و عدم ارائه گزارش‌های صحیح سبب بحران‌های اجتماعی در استان شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به چه دلیل در برنامه‌ریزی‌های راهبردی نقشه جامع از سرمایه‌گذاری‌های خارجی وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم ارائه برخی نظرات تخصصی در کمسیون‌ها به‌منظور طرح در کمسیون تلفیق بیان کرد: در سال گذشته زمان بحث بودجه از مدیران دستگاه‌های اجرایی نظرات کار‌شناسی را درخواست کردیم اما تنها ۲ دستگاه نظرات کار‌شناسی خود را ارسال کردند.

مختار گفت: اغلب دستگاه‌های اجرایی استان نمایندگان مجلس را در مقابل خود می‌دانند تا بخواهند با آن‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام/72032/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول