اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

با سخنرانی حاج حسین یکتا

پویش مردمی «خورشید نو» در گنبدکاووس آغاز به کار کرد

پویش مردمی «خورشید نو» برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه به صورت رسمی با سخنرانی حاج حسین یکتا در گنبدکاووس آغاز به کار کرد.

پویش مردمی «خورشید نو» در گنبدکاووس آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کرمانشاه، کردستان و ایلام نام‌هایی است که سالها در اذهان و دل‌های مردم یادآور مفاهیمی همچون غیرت، مردانگی، صبر، بردباری و وفاداری به میهن و انقلاب است و هر بار که این نام‌های مقدس بر زبان ایرانیان جاری می‌شود ناخودآگاه صحنه‌های مظلومیت مردمان کُرد که همواره ضامن امنیت و استقلال کشور عزیزمان بوده‌اند از مقابل دیدگان‌مان می‌گذرد.

این روزها اما این مردمان عزیز که یک بار در ابتدای انقلاب زیر بمب و خمپاره دشمن بعثی جان و مال خود را برای این کشور فدا کرده‌اند، این بار در زلزله‌ای که ناگزیر مردمان غیور این دیار را به دل خاک کشانید در ماتم نشسته‌اند و امروز بازماندگان این حادثه نیز در شرایطی نابه‌سامان چشم انتظار کمک هم‌وطنان خود هستند.

در این شرایط جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان گنبدکاووس با ابتکاری انقلابی و با شعار آتش به اختیار دل‌هایشان را به دل‌های کودکان سرپل ذهاب و روستای «تپانی» در مناطق زلزله‌زده گرده زده‌اند و خود را برای جهادی از جنس نوع دوستی آماده کرده‌اند.

پویش مردمی «خورشید نو» با همین هدف توسط مردم گنبدکاووس تشکیل شده است که امشب در سینما هجرت این شهرستان با حضور حاج حسین یکتا یادگار دوران دفاع مقدس، دیر ستاد راهیان نور و مسوول قرارگاه سازندگی امام رضا (ع) در مناطق زلزله‌زده به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

مسوول قرارگاه سازندگی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه امروز کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه توفیق الهی است، افزود: هرکس در این مسیر نتوانسته کمک کند توفیق بزرگی را از دست داده و آنان که کمک کرده‌اند دعوت حضرت احدیت را برای انسان‌دوستی و کمک به مردمان غیور کُرد لبیک گفته است.

حسین یکتا با بیان اینکه مردم غیور کردستان از همان ابتدای انقلاب همواره در معرض آسیب و فشار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی این عزیزان یکبار خانه و کاشانه خود را تخریب شده دیده و مجبور به ترک دیار خود شده‌اند و امروز نیز با یک حادثه طبیعی بار دیگر آواره و مصیبت‌زده شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از امنیت پایدار کشور را مدیون برادران و خواهران کردمان در غرب کشور هستیم، ادامه داد: امروز مردم گنبدکاووس به همت فرزندان هیئتی و انقلابی خود پیشگام شده تا سنگ بنای خوبی را در کل کشور بگذارد و با یک حرکت مردمی و بالنده نمونه‌ای جدید از نوع‌دوستی را به دنیا نشان دهند.

دبیر همایش و پویش مردمی خورشید نو نیز در این همایش با اشاره به اینکه ما بدون وابستگی و تعلق جناحی و حزبی و تنها با هدف کمک به مردمان خوب و باصفای کردستان به میدان آمده‌ایم، گفت: ما با پایش میدانی کردستان و منطقه سرپل ذهاب روستای «تپانی» را برای بازسازی و کمک انتخاب کرده‌ایم.

حسن جعفری با بیان اینکه ما به کمک و همت مردمان نوع‌دوست گنبدی این روستا را بر اساس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دوباره خواهیم ساخت، تصریح کرد: مردمان صبور و با صفای این روستا چشم انتظار کمک هموطنان خود هستند تا به داد آنها برسند.

وی با تاکید بر اینکه امروز و در فصل سرد سال مردم این منطقه بیشتر به کمک شما نیاز دارند، ادامه داد: ما براساس برنامه‌ریزی انجام شده نیازمندی‌های روستا را اعم از نیروی انسانی و تخصصی و منابع مالی و تجهیزاتی احصا کرده‌ایم که در همین روزهای نخست آغاز غیررسمی پویش نیز کمک‌های خوبی به دست ما رسیده است.

یکی از زلزله‌زدگان روستای «تپانی» سرپل ذهاب در این همایش مردمی با تقدیر از ابتکار و همت مردم گنبدکاووس به ویژه فرزندان هیئتی و انقلابی این شهرستان، تاکید کرد: ما به خدا پناه برده‌ایم و امیدمان به الطاف او و کمک هموطنان عزیزمان است که همواره نشان داده‌اند در هر جای کشور اتفاقی رخ دهد پای کار خواهند آمد.

فرهاد صفری با اشاره به اینکه در زلزله اخیر همسر و دو فرزندش را از دست داده است، افزود: در حال حاضر مشکلات فراوان عمرانی، غذایی، بهداشتی و روانی از جمله مشکلات حاکم بر مناطق زلزله‌زده است که امیدواریم با همت هموطنان عزیزمان رفع شود.

گفتنی است در پایان این همایش نیز بیش از 20 نخبه سیاسی، مذهبی، فرهنگی، ورزشی و علمی شهرستان گنبدکاووس ضمن ارائه نظرات خود پیرامون این پویش به صورت نمادین سفیران مردم گنبدکاووس برای سازندگی مناطق زلزله‌زده شدند.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول