اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

بررسی طرح «تعطیلات زمستانی مدارس» در شورای عالی آموزش و پرورش/ شناسایی 30 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قرار است بزودی طرح تعطیلات یکماهه مدارس در زمستان در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شود،گفت: 30 هزار و 800 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند.

بررسی طرح «تعطیلات زمستانی مدارس» در شورای عالی آموزش و پرورش/ شناسایی 30 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص « طرح تعطیلات یک‌ماهه مدارس»، اظهار داشت: در این خصوص باید بررسی‌های همه‌جانبه صورت گیرد و با توجه به تنوع اقلیمی در مناطق مختلف کشور این کار انجام شود و اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی، تربیتی و اجتماعی، شتابزده عمل کنیم، مطلوب نیست.

وی ادامه داد: طرح یاد شده به چنین شکلی قابل اجرا نیست و باید روی این طرح کار شود و به همه عوامل توجه شود؛ چراکه در برخی مقاطع تحصیلی امتحانات هماهنگ داریم؛ ضمن اینکه باید به مسائل تربیتی و اقتصادی به صورت مشترک بنگریم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مواردی که باید در طرح یادشده به آن توجه شود، پیوستگی زمان یادگیری دانش‌آموزان است، گفت: در خصوص این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش صحبت‌هایی شده است و نظرات مختلف ارائه شده است و قرار است به‌زودی در جلسات کارشناسی و تخصصی این موضوع بررسی شود.

حکیم‌زاده در خصوص «وضعیت مدارس دوره ابتدایی»، افزود: در زمینه جذب دانش آموزان و پوشش دوره ابتدایی و بازماندگان از تحصیل دستاوردهای خوبی داشته‌ایم؛ ضمن اینکه در سال گذشته «راهبران آموزشی» در مناطق روستایی حضور داشتند و 30 هزار و 800 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل توسط این راهبران شناسایی شدند.

وی در خصوص «تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی»، خاطرنشان کرد: 8 میلیون دانش‌آموز در دوره ابتدایی، پیش‌دبستانی و عشایر داریم که حدود 300 هزار معلم در این خصوص فعالیت‌ می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از جهت فیزیکی باید فضای بهتری برای این دوره فراهم شود و این موضوع در راهکارهای سند تحول نیز پیش‌بینی شده و اولویت تخصیص منابع، دوره ابتدایی است.

حکیم‌زاده با اشاره به مشکلات سیستم آموزشی 3-3-6، متذکر شد: اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی بسیار شتابزده بود؛ چراکه تمهیدات و فضای موردنیاز و تأمین معلمان در آن اندیشیده نشده بود و اثرات منفی به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: معلمانی که تخصص لازم در دوره ابتدایی را نداشتند، در این دوره مورد استفاده قرار گرفتند و این شرایط همچنان وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مذاکراتی با دانشگاه فرهنگیان داشتیم که با توجه به اهمیت معلمان ابتدایی، از ظرفیت این دانشگاه برای تربیت دانشجومعلمان در دوره ابتدایی استفاده کنیم.

حکیم‌زاده در خصوص «تعطیلی یک روز در هفته معلمان دوره ابتدایی»، گفت: معلمانی که 20 سال سابقه در این دوره دارند، از یک روز تعطیلی در هفته استفاده می‌کنند، اما با توجه به کمبودهایی که وجود داشته است، بسیاری از معلمان دارای این شرایط ایثار کرده از این فرصت استفاده نکردند و در مدرسه حضور دارند 

وی خاطرنشان کرد: شاید هدف قانون‌گذار از تعطیلی یک‌روزه چنین معلمانی این بوده است که معلمان جدید در کنار آنها قرار گیرند و با توجه به دوره کارورزی دانشگاه فرهنگیان دارد، بتواند از تجارب چنین معلمانی استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول