اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون بندری سازمان بنادر در گفت‌وگو با فارس خبر داد

آغاز جلسات مقدماتی بازگشایی جعبه سیاه سانچی از فردا/ جعبه سیاه فله‌بر کریستال هم رمزخوانی می‌شود

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روز آینده اولین جلسه درباره بازگشایی و رمزخوانی جعبه سیاه سانچی برگزار می‌شود و قطعاً رمزگشایی از این جعبه سیاه نیازمند بررسی‌ همه‌جانبه و دقیق است و ماه‌ها به طول می‌انجامد.

آغاز جلسات مقدماتی بازگشایی جعبه سیاه سانچی از فردا/ جعبه سیاه فله‌بر کریستال هم رمزخوانی می‌شود

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طبق قانون کنوانسیون بین‌المللی جان اشخاص در دریا (SOLAS 1974) کمیته بررسی علت سانحه نفتکش سانچی از فردا با حضور ذینفعان در شانگهای تشکیل جلسه می‌دهد.‌

وی افزود: در حال حاضر نماینده سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده کشور پاناما، نماینده کشور چین، نماینده کشور بنگلادش و دیگر ذینفعان در بندر شانگهای حضور دارند و روز آینده اولین جلسه مقدماتی بازگشایی جعبه سیاه (VDR) برگزار می‌شود.

معاون بندری و دریانوردی سازمان بنادر با تأکید براینکه رمزخوانی از جعبه‌سیاه زمان‌بر است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ایران تأکید کرده که باید جعبه‌ سیاه سانچی و جعبه‌سیاه فله‌بر کریستال با هم بازگشایی شود.

حق‌شناس گفت: روز آینده اولین جلسه درباره بازگشایی جعبه سیاه برگزار می‌شود که بررسی ‌شود فرایندها چگونه باشد و قطعاً رمزگشایی از آن چون نیازمند به بررسی‌های همه جانبه دقیق است، ماه‌ها به طول می‌انجامد.

معاون بندری و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پس از وقوع‌ حادثه نفتکش سانچی، جعبه سیاه کشتی کریستال نیز که با آن برخورد کرده بود، خارج و پلمب شد تا همزمان با جعبه‌سیاه سانچی بازخوانی شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه اول که روز آینده تشکیل می‌شود، در واقع مذاکرات در این باره است، ادامه داد: این جلسه فرایندی فنی و حقوقی دارد و در واقع مذاکره برای مذاکره است.

به گزارش فارس یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل 136 هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، روز 16 دی‌ماه در ساعت 16:30 به وقت تهران در محدوده دریایی چین (160 مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی تصادف کرد و بر اثر این اتفاق کشتی نفتکش دچار انفجارهای متعدد و حریق و سپس غرق شد؛ 32 خدمه این نفتکش همه در این حادثه جان باختند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول