اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دادگاه فدرال عراق: به تاخیر انداختن انتخابات غیرقانونی است

دادگاه فدرال عراق در پی کشمکش‌ شماری از نمایندگان پارلمانی بر سر مسئله زمان برگزاری انتخابات و تلاش آنها برای به تاخیر انداختن آن، طی حکمی بر ضرورت برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرد.

دادگاه فدرال عراق: به تاخیر انداختن انتخابات غیرقانونی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عالی فدرال عراق طی حکمی اعلام کرد که به تاخیر انداختن زمان انتخابات عراق غیرقانونی است. 

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که دادگاه عالی و فدرال عراق طی این حکم اعلام کرد که به تاخیر انداختن زمان انتخابات کشور، غیرقانونی است.

«روسیا الیوم» نیز نوشت: دادگاه فدرال عراق خواستار برگزار انتخابات در مودعد مقرر شد و به تاخیر انداختن آن را غیرقانونی اعلام کرد.

«همام حمودی» نائب رئیس پارلمان عراق، شنبه (دیروز)، اعلام کرد که پارلمان نامه‌ای درباره تعیین زمان برگزاری انتخابات، به دادگاه عالی فدرال فرستاده است تا این نهاد، تصمیم نهایی را در این‌باره اتخاذ کند.

دادگاه فدرال عراق در پاسخ به درخواست پارلمان عراق مبنی بر تعیین تکلیف درباره مسئله زمان برگزاری انتخابات، امروز حکم خود را صادر کرد و «ایاس الساموک» سخنکوی رسمی این دادگاه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه حکمی تفسیری درباره احکام ماده 56.2 مذکور در قانون اساسی و درخواست ارائه شده پارلمان را در تاریخ 2018.01.21 صادر کرد.

بر اساس این بیانیه، باید به زمان ذکر شده در این ماده قانونی برای انتخاب اعضای جدید پارلمان متعهد ماند و تغییر این زمان، مجاز نیست.

پارلمان عراق که قرار بود پنجشنبه پیش درباره زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی تصمیم‌گیری کند، به دلیل اختلافات بر سر این مسئله میان نمایندگان موفق به این امر نشد و نشست مذکور به شنبه موکول شد که باز بی‌حاصل بود و قرار شد بار دیگر در این‌باره در روز دوشنبه تصمیم‌گیری شود.

انتخابات عراق قرار است در 12 می آینده (22 اردیبهشت) برگزار شود و این تاریخ را نخست‌وزیر عراق به پارلمان پیشنهاد داد تا درباره آن تصمیم‌گیری کند اما شمار زیادی از نمایندگان سنی پارلمان تاکید دارند که در سایه ادامه مشکل عدم بازگشت آوارگان به مناطق مسکونیشان، نمی‌توان انتخاباتی شفاف در سراسر کشور برگزار کرد. دولت نیز در پاسخ می‌گوید، سازوکارهای مناسب این امر را تدارک دیده است و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول