اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد

سی و سه پل با پروفیل، چوب و سیم آرایش می‌شود +جزئیات طرح

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پس از بررسی پیشنهادات مختلف ارائه شده از طرح حفاظ‌های سی و سه پل به تصویب نهایی رسید.

سی و سه پل با پروفیل، چوب و سیم آرایش می‌شود +جزئیات طرح

فریدون اللهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تصویب طرح حفاظ سی و سه پل اظهار کرد: قبلاً تصمیم گرفته شد که حتماً حفاظ گذاری برای سی و سه پل انجام بگیرد و نقطه نظرات مختلف در مورد آن بررسی شد، پس از بررسی پیشنهادات مختلف ارائه شده از کارشناسان و متخصصان اصفهان و تهران طرحی به نتیجه نهایی رسید.

وی افزود: این طرح به این شکل است که در حاشیه این حفاظ پروفیل‌های بسیار ساده قرار می‌گیرد، همچنین یک فریم با پوشش چوبی مختصر و به جای نرده از کابل استفاده می‌شود تا کمترین تأثیر را از دو جهت فیزیکی و سیما داشته باشد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در رابطه با محل نصب حفاظ گفت: این حفاظ مثل نرده آزمایشی در قسمت جلویی پل قرار نمی‌گیرد و عقب‌تر نصب می‌شود، بجای اینکه برای همه دهانه حفاظ نصب شود در ورودی دهانه‌ها نصب می‌شود.

وی ادامه داد: با این محل نصب انتخاب شده تعداد کمتری حفاظ نصب می‌شود، البته در برخی جاهای پل پیش بینی شده تا لبه پل دسترسی داده شود و مردم بتوانند تا لبه پل جلو بروند که در اجرا عملیاتی ‌می‌شود؛ البته در همان نقاطی که دسترسی تا لبه پل امکان‌پذیر است نیز حفاظ نصب می‌شود اما تعداد این حفاظ‌ها کمتر است و در سیمای پل تأثیر زیادی ندارد.

اللهیاری بیان داشت: به دلیل این‌که طرح تصویب شده یک مدل حفاظ خاص بوده و متعارف نیست که قبلاً ساخته شده باشد، قرار است در طی روزهای آینده یک تیم از میراث فرهنگی و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری مجریانی که توان و تجربه تولید آن را دارند پیدا کنند و برای تولید حفاظ‌ها اقدام شود.

وی در خصوص اتمام نصب حفاظ‌ها ابراز داشت: زمان اتمام نصب این حفاظ‌ها بستگی به سازنده آن دارد اما قرار بر این است که برای نوروز سی و سه پل ایمن باشد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به طرح حفاظ گذاری برای پل خواجو تأکید کرد: پل خواجو نیز باید ایمن‌سازی شود و طرح ایمن‌سازی این پل در دستور کار است تا نهایی شود اما می‌تواند شبیه به همین طرح باشد و یا کمی متفاوت‌تر باشد.

انتهای پیام/63089/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول